اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هشدار درباره سودجویی به بهانه کمک‌های عید قربان

رئیس پلیس فتای استان زنجان درباره جمع‌آوری کمک‌های مردمی به بهانه کمک به نیازمندان هشدار داد.

هشدار درباره سودجویی به بهانه کمک‌های عید قربان

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن عید قربان ممکن است، برخی از مجرمان با سوءاستفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی افراد دست به کلاهبرداری از آنان بزنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان یکی از این موارد جمع‌آوری کمک‌های مردمی به بهانه کمک به نیازمندان، کمک‌هزینه سفر حج و همچنین کلاهبرداری در پوشش اهدای هزینه خرید دام قربانی به خانواده‌های نیازمند، کمک به ساخت امکان زیارتی و نظایر آن است.

وی تصریح کرد: در این شیوه متخلفان اقدام به ارسال پیامک برای شهروندان کرده و در جریان آن یا با اعلام شماره کارت و حساب درخواست واریز کمک‌های مردمی را کرده یا از طریق اعلام یک آدرس اینترنتی شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و با کپی اطلاعات حساب و کارت‌ بانکی این افراد اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان ادامه داد: همچنین در برخی موارد سودجویان با سوءاستفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال چنین پیام‌هایی می‌کنند، همچنین از شهروندان خواسته تا در صورت مشاهده چنین پیامک‌هایی نکات امنیتی را مدنظر قرار داده و به‌ هیچ‌ عنوان وجه نقدی به حساب‌های اعلامی از سوی افراد غریبه واریز نکنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول