اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات آمریکا | پس از سیاتل، مأموران فدرال از ایالت اورگن هم خارج می‌شوند

نظامیان فدرال آمریکا که به دستور دولت مرکزی برای سرکوب تظاهرات به ایالت اورگن اعزام شده بودند، با درخواست فرماندار و به دلیل دامن زدن به تنش‌ها، از این ایالت خارج می‌شوند.

تظاهرات آمریکا | پس از سیاتل، مأموران فدرال از ایالت اورگن هم خارج می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیت براون» فرماندار ایالت اورگن امروز (پنجشنبه) از خروج نیروهای امنیتی فدرال از شهرهای این ایالت از جمله پورتلند خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، براون در صفحه توئیتر خود نوشت «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با خروج مأموران یگان تاکتیکی پلیس فدرال ایالات متحده موافقت کرده است.

نظامیان فدرال آمریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد ایالت اورگن شده تا ضمن محافظت از ساختمان‌های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند را سرکوب کنند.

این در حالی است که فرماندار اورگن در همان زمان ضمن مخالفت با استقرار نیروهای امنیتی فدرال در این شهر، اعلام کرده بود این امر از موافقت مقام‌های محلی برخوردار نیست و می‌تواند بیشتر باعث آسیب رسیدن به اماکن و اموال دولتی شود.

به نوشته رویترز، براون در توئیت خود، نوشت که نیروهای فدرال به جای کمک به آرام شدن اوضاع، «مانند نیروهای اشغالگر رفتار کرده و با خود خشونت» به این منطقه آورده بودند.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض بوده‌اند.

پیش از این شهرداران شهر‌های پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس، آلبوکرک‌، نیو مکزیکو و واشنگتن در نامه‌ای به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نوشتند:‌ «به‌ کار‌گیری بد و چشمگیر نیروی فدرال در شهر‌ها به دلیل اعتراضات به مقامات محلی هرگز نباید توسط این دولت صورت بگیرد».

روز گذشته نیز، شهردار سیاتل از خروج نیروهای امنیتی فدرال از این شهر خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول