اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

موضع‌گیری‌های کنکوری نمایندگان استان سمنان/ بالأخره چه می‌شود؟

نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس در روزهای اخیر موضع‌گیری‌های مختلفی درباره کنکور سراسری داشته‌اند؛ اما بالأخره چه می‌شود؟

موضع‌گیری‌های کنکوری نمایندگان استان سمنان/ بالأخره چه می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، برگزاری یا تعویق آزمون‌های سراسری با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، یکی از مباحث داغ روزهای اخیر در سراسر کشور و البته استان سمنان بوده است.

جمع زیادی از موافقان تعویق آزمون‌های سراسری، حفظ سلامت جوانان کشور را از هر امری مهم‌تر می‌دانند و البته عده دیگری نیز موافق برگزاری کنکورها هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم ادعا می‌کند:‌ طبق نظرسنجی سازمان سنجش، ۹۵ درصد داوطلبان کنکور موافق برگزاری آن هستند!

اما امروز آزمون دکتری در استان سمنان با حضور دو هزار و ۶۷ داوطلب در حوزه‌های امتحانی سمنان و شاهرود برگزار شد. ۹۶۷ داوطلب در حوزه امتحانی شاهرود و یک هزار و ۱۰۰ داوطلب در حوزه امتحانی سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با یکدیگر رقابت کردند.

با جدیت در حال پیگیری هستیم

علی‌اصغر خانی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس نخستین فردی بود که در توئیتر نسبت به برگزاری کنکورهای سراسری موضع گرفت.

او نوشت: به‌عنوان نماینده مردم عزیز ایران اسلامی، مخالف برگزاری کنکورهای سراسری هستم که در آن احتمال به خطر افتادن جان جوانان تحصیل‌کرده کشور وجود دارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس عقیده دارد: در شرایط فعلی، سلامتی دختران و پسران این آب و خاک که سرمایه‌ای برای آینده کشور هستند، از هر چیزی مهم‌تر است و قابل مصلحت‌اندیشی نیست.

خانی درباره تعویق کنکور سراسری هم در توئیتی دیگر نوشت: با جدیت در حال پیگیری هستیم.

سازوکار تصمیم‌گیری شفاف باشد

اما اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس هم عقیده دارد: من با اینکه هر روز یکی توییت بزند کنکور برگزار شود یا نشود، مخالفم. باید سازوکار تصمیم‌گیری در کشور شفاف و مشخص باشد تا مردم فرآیند تصمیم‌گیری را بدانند.

او معتقد است: مجلس کارش، اصلاح این ساختارهاست؛ وگرنه هر روز یک بحران داریم. مردمی که از بیرون توییت‌های برگزار شود و نشود ما را می‌بینند، چه حالی پیدا می‌کنند؟

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در توئیتر نوشته است: این امر جز ناامیدی و کلافگی و ایجاد اضطراب برای مردم چیزی ندارد. در حکمرانی دانش‌بنیان هر تصمیم حاکمیت فرآیند روشن و نهایی دارد.

مراقب باشید

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در خانه ملت و علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در بهارستان نیز هنوز درباره کنکورهای سراسری اعلام نظر نکرده‌اند!

به‌هرحال، توصیه ما به داوطلبان کنکور سراسری، در شرایطی که هنوز تصمیم مشخصی برای تعویق سایر آزمون‌ها گرفته نشده، این است که مراقب خود باشند!

با توجه به شیوع کرونا، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون‌های سراسری تا پایان برگزاری آزمون‌ها و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول