اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بسیج جامعه پزشکی می تواند با ظرفیت بالای نخبگان، پیشتاز سایر اقشار بسیج باشد

جلسه هم اندیشی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با جمعی از اسایتد و پزشکان شاخص کشور به میزبانی رئیس سازمان اورژانس برگزار شد.

بسیج جامعه پزشکی می تواند با ظرفیت بالای نخبگان، پیشتاز سایر اقشار بسیج باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، شاهین محمدصادقی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در جلسه ای که به میزبانی کولیوند رئیس اورژانس کشور برگزار شده بود، با تأکید بر این که مسأله جمعیت باید یکی از اولویت های راهبردی بسیج جامعه پزشکی کشور باشد، گفت: بسیج باید مبلغ و مولد امر پژوهشی در کشور باشد و بسیج جامعه پزشکی می تواند با ظرفیت بالای نخبگان،  پیشتاز سایر اقشار بسیج باشد.

وی با بیان این که در چند سال قبل دغدغه بسیج جامعه پزشکی کشور این بود که چگونه به فوج فوج متقاضیان  و حضور بهداری های رزم جبهه مقاومت پاسخ دهد، افزود: اما امروز دغدغه همان اساتید بسیجی آن است که چگونه به دانشجویان با استعداد کشورهای آزادشده از دست داعش در ایران یا کشور خودشان هم تراز علم جهان آموزش دهد.

محمدصادقی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به آلودگی های متعدد فضای مجازی، ادامه داد: یکی از این آلودگی ها مطالب غیرعلمی و مضری است که به نام دارو درمان به خصوص طب سنتی به مردم القا می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور همچنین با بیان این که مشمولین  کارگروه های شورای مرکزی باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود در کشور به جذب نخبگان و افراد با تجربه به خصوص در مسئولیت های خود بپردازد، افزود: ذهن ما در بسیج باید مخالف واردات باشد، به این معنا که باید دید در کشور چه نیازی وجود دارد و در کجای کشور می توان  پاسخ آن نیاز را تولید و مهیا کرد.

در ادامه جلسه اکبری یکی از پزشکان شاخص و از اساتید مطرح دانشگاه با بیان این که یکی از راه های نهادینه کردن قدرت شید و انقلاب در منطقه «سلامت» است؛ گفت: به عنوان یکی از باسابقه ترین مدیران این کشور هیچ اورژانسی را اوراژانسی تر از مساله جمعیت ندیدم.

قناعتی نیز از اساتید رشته پزشکی و یکی از حاضران جلسه هم اندیشی، اظهار کرد:  تنها تفاوتی که می تواند کار علمی ما را با کار علمی پژوهشگران و دانشمندان غربی متفاوت کند (کار لله ) است.

محمودی، پزشک و استاد دانشگاه و از دیگر حاضران این جلسه در تأیید اظهارات رئیس بسیج جامعه پزشکی در خصوص مسأله جمعیت تأکیدات مقام معظم رهبری بر مسءله جمعیت را یادآور شد و گفت:مقام معظم رهبری بیش از 42 بار مسأله جمعیت را مورد اشاره قرار داده اند.

در پایان جلسه نیز کلیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این که چیزی حدود 53 مخاطره در کشور شناسایی شده ، اذعان داشت: به منظور تلاش برای حذف بحران از این 53 مخاطره برای 14 مخاطره اصلی سناریونویسی شده است که اجرای آن در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول