اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رفع معضل بیکاری، مطالبه جوانان فردیسی است/ضرورت بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه

اشتغال و اقتصاد؛ مهمترین مشکل جوانان فردیس است که به نظر می‌رسد با اجرایی شدن تصمیمات و راهکارهای جلسات بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات را برطرف کنیم.

رفع معضل بیکاری، مطالبه جوانان فردیسی است/ضرورت بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت و تفکر جوانان در رفع مشکلات کشور،  شورای مشورتی جوانان شهرستان فردیس مدتی است در شهرستان تشکیل شده تا اجتماعی از جوانان نخبه و دغدغه مند بتوانند با ارائه راهکارهای موثر، در قالب تشکیلات شورایی بازویی برای کمک به مسؤولان در رفع مشکلات جوانان باشند.  در این راستا اولین نشست هم اندیشی اعضای این شورا با فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان برگزار و برخی دغدغه‌ها و مشکلات جوانان توسط اعضا مطرح شد.

مشکل به کارگیری جوانان در سیستم های اداری در سطح کلان حل شود

ابولفضل اینانلو، فرماندار فردیس، در این رابطه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده از ظرفیت، تفکر و علاقمندی جوانان، گفت:  بوروکراسی سخت اداری و مشکلاتی برای به کارگیری جوانان در سیستم‌های اداری وجود دارد که باید از طریق مسؤولان مافوق در سطح کلان حل بشود تا بتوانیم از حضور، نظرات و تفکر جوانان بیشتر استفاده کنیم.

نبود شغل که می تواند به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح شود، معضل و دغدغه ای برای جوانان فردیس است.

 

وی با بیان اینکه تفکرات و نظرات جوانان باید در چاچوب قانون و اصول اخلاقی و اسلامی باشد، افزود: رعایت اصول اخلاقی اسلامی و حرکت در چارچوب قانون توسط خانواده‌ها پایه گذار رفتار اجتماعی جوانان جامعه است که در غیر اینصورت جامعه  به  آسیب‌های اجتماعی مختلف دچار خواهد شد.‌

فرماندار فردیس  اشتغال جوانان را به عنوان مهمترین دغدغه آنها و خانواده‌ها و آسیبی برای کشور و به ویژه شهرستان متراکم فردیس دانست و بر لزوم ارائه راهکارهای موثر برای رفع این آسیب  با استفاده از همفکری جوانان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه جوانان می‌توانند بازوی توانای‌ فرمانداری و مسؤولان اجرایی  در رفع معضلات اجتماعی باشند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جوانان خواسته مجموعه نظام و رهبر است و فرمانداری از حضور و همفکری جوانان در همه موضوعات،  در چارچوب قانون و سیاستهای نظام، استقبال می‌کند. همچنین همه مسؤولان ادارات باید با شورای مشورتی جوانان همکاری لازم را داشته باشند.

ستاد ساماندهی امور جوانان فردیس با رتبه اول کشوری، خروجی نداشت

داود عزیزی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس با بیان اینکه  با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در امور ورزش، گفت: ۱۶ سازمان مردم نهاد تحت نظارت اداره ورزش فردیس فعالیت می‌کنند که بخش قابل توجهی از امور ورزش بر عهده جوانات در این سازمان‌هاست. بخش دیگر نیز  با جمعیتی حدود ۴۰۰ نفر  در هیئت های ورزشی مدیریت می‌شود.

عزیزی با اشاره به اینکه شورای مشورتی جوانان  بر مبنای قانون و  اساسنامه شورای مشورتی حرکت می کند؛ حمایت و همکاری دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات جوانان را خواستار شد.

وی با بیان اینکه اموری که در شورای مشورتی مطرح گی شود توسط ستاد ساماندهی تمور جوانان پیگیری می‌شود، افزود: شهرستان فردیس در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور  اول شد اما متاسفانه هیچ خروجی  از این جلسات نداشتیم و به دلیل عدم همکاری لازم از سوی دستگاه، مصوبات اجرایی نشدند.

مسؤولان از شورای مشورتی جوانان حمایت کنند

محسن انصاری، رئیس مجمع ملی جوانان استان البرز در نشست هم اندیشی اعضای شورای مشورتی جوانان فردیس با مسؤولان، گفت: شورای مشورتی جوانان با هدف واگذاری مسؤولیت اجتماعی به جوانان به عنوان بازوی کمکی مسؤولان برای هدایت سایر جوانان،  شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها، شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت با  کمک جوانان و برگزاری یک رویداد بزرگ  از طریق شناسایی نخبه‌ها در حوزه‌های مختلف در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان تشکیل شده و بر اساس دستورالعمل ابلاغی حرکت می‌کند.

جوانان نخبه می‌توانند در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

 

وی با تاکید بر لزوم حمایت مسؤولان از اولین شورای مشورتی جوانان فردیس، اظهار کرد: شورای مشورتی جوانان فردیس در اولین  اقدام خود طی فراخوانی، از جوانان جویای کار ثبت نام کرد تا با کمک و حمایت فرمانداری جوانان شهرستان بر اساس توانایی و مهارت،  به شرکت‌های نیازمند نیرو معرفی شوند.‌

 این مکان برای شورای مشورتی جوانان، کمک به اجرایی شدن مصوبات شورای مشورتی از سوی مسؤلان،  استفاده از ظرفیت جوانان در امور شهر و تصمیم گیری‌ها، دیدار مستمر جوانان با مسؤولان ارشد شهر و بیان دغدغه جوانان به دور از تشریفات  و بورو کراسی اداری از جمله مطالبات اعضای شورای مشورتی جوانان فردیس از مسؤولان بود.

شایان ذکر است شهرستان فردیس با داشتن شهرک‌های صنعتی، بازار خرید، ساخت و ساز متعدد، زمین‌های کشاورزی، ادارات مستقل و ظرفیت‌های بی‌شمار دیگر بستر مناسبی برای رفع معضل بیکاری جوانان دارد.

به گفته اعضای شورای مشورتی جوانان فردیس، اشتغال و اقتصاد مهمترین دغدغه و مشکل جوانان شهرستان است که رفع آن نیاز به همت و حمایت همه جانبه مسؤولان و به کارگیری راهکارهای موثر دارد.‌

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول