اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ممانعت جدی از ورود مصالح ساختمانی غیر استاندارد به کیش

مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ورود مصالح ساختمانی پایه‌ای از جمله شن، ماسه، سیمان، میلگرد توسط معاونت عمرانی و زیر بنایی این سازمان نظارت و کنترل خواهد شد.

ممانعت جدی از ورود مصالح ساختمانی غیر استاندارد به کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، سعید پورزادی مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کنترلی و نظارتی این سازمان به‌منظور بهبود و ارتقای کیفیت ساخت و سازها و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی و انسانی در این منطقه است، گفت: تمام واردکنندگان مصالح ساختمانی مؤظف هستند نمونه‌ای از مصالح شن، ماسه، سیمان، میلگرد جهت دریافت تأئیدیه استاندارد کالا به اداره استاندارد تحویل دهند در غیر اینصورت اجازه بارگیری مصالح به شخص متقاضی صادر نخواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح از یکم شهریور برای تمام واردکنندگان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، ناظرین، مجریان حقیقی و حقوقی با حداکثر نظارتی کنترل خواهد شد.

مدیر فنی و عمران شهری سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت تدوین و اجرای دستورالعمل جدید به‌منظور کنترل کیفیت تولید کارخانجات آسفالت اشاره داشت و افزود: بر اساس شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، تلاش می‌کنیم ضمن ایجاد جهش تولید، تحولاتی نیز در رونق کیفیت ساخت و ساز در این منطقه داشته باشیم.

به گفته پورزادی، خلیج فارس جزو شورترین دریاهای جهان است و غلظت آن به ۴۰ میلی‌گرم در لیتر می‌رسد و جزیره زیبایی کیش در شرایط محیطی قرار دارد که موجب می‌شود صنعت ساختمان در معرض انواع حملات شیمیایی از جمله حمله یون سولفات، واکنش قلیایی سیلیسی و کربناتاسیون و حمله یون کلر قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و کارشناسان مجرب و صاحب نظر دستورالعملی در خصوص بتن تدوین کرده‌اند که در این دستورالعمل با استفاد از مواد پوزولانی و الزام نمودن آزمایشات دوام بتن گامی بلند جهت ا‌رتقای کیفیت برداشته شده است.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول