اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

خرید تضمینی بیش از ۱۸۶ هزار تن گندم از زارعین آذربایجان غربی

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم از زارعان آذربایجان‌غربی به صورت تضمینی خریداری شده است.

خرید تضمینی بیش از ۱۸۶ هزار تن گندم از زارعین آذربایجان غربی

رسول جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم از زارعان آذربایجان‌غربی به صورت تضمینی خریداری و علاوه بر ۱۸۶ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده، ۷ هزار و ۵۰۰ تن نیز به صورت بذری و ۴ هزار تن به صورت توافقی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان، ۶۴ مرکز خرید راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مراکز خرید استان از ساعت ۸ تا ۲۰ فردا فعال است و خرید گندم از کشاورزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بهره برداران انجام می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان معادل ۴۰ درصد پرداخت شده است، تصریح کرد: مطالبه کشاورزانی که محصولات خود را به مراکز خرید گندم تحویل داده‌اند، در حال پرداخت است و این روند تا اتمام زمان خرید و تسویه حساب ادامه دارد.

جلیلی با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۱۰۰ دستگاه کمباین مورد استفاده در برداشت گندم در استان، ۸۵۰ دستگاه بومی و بقیه مهاجر است، اضافه کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه دروگر نیز در مزارع گندم استان به کارگیری شده است.

وی یادآور شد: محصول ۷۰ درصد از گندمزارهای دیم و ۵۵ تا ۶۰ درصد از مزارع گندم آبی استان برداشت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

این مسوول خاطرنشان کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حدود ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم پیش بینی می شود که ۵۱۴ هزار تن گندم به مراکز خرید دولتی استان توسط گندمکاران تحویل داده شود.

وی از گندمکاران آذربایجان‌غربی خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و از انبار کردن گندم به امید افزایش قمیت خرید تضمینی خودداری کنند، چون در صورت آلوده شدن گندم به آفت انباری، گندم با افت شدید قیمت به فروش می‌رسد.

جلیلی تاکید کرد: امسال ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدر ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اذعان کرد: در مراکز خرید دولتی بنر نحوه خرید تضمینی گندم اطلاع رسانی شده است و با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در تمام مراکز پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول