اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بزرگ‌ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه در فیروزآباد افتتاح شد

کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

بزرگ‌ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه در فیروزآباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از فیروزآباد، بزرگ‌ترین کارخانه کربنات سدیم خاورمیانه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند و دیگر مسئولان این شهرستان به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور آغاز به کار کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم اظهار داشت: کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، در زمینی به مساحت ۲۸۰ هکتار، مراحل احداث را طی می‌کند و تاکنون در فاز یک صددرصد پیشرفت فیزیکی و در فاز دو ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

مهدی صادقی نیارکی بیان کرد : این واحد صنعتی نه‌تنها کشور را از واردات کربنات سدیم بی‌نیاز می‌کند بلکه زمینه صادرات این محصول را نیز فراهم کرده است.

وی ادامه داد: طرح کربنات سدیم فیروزآباد یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی در حال اجرا در فارس است که فاز دوم آن با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده و در فاز اول برای هزار نفر به شکل مستقیم و برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر، غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: این پروژه در هر روز به ۴ هزار تن نمک و سه هزار تن آهک نیاز دارد که در مرحله نخست این طرح، تولید ۳۲۰ هزار تن کربنات سدیم سبک و سنگین با ۲ هزار و ۶۷ میلیارد تومان، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در تولید شیشه، کربنات سدیم است و این محصول که بانام تجاری soda ash تولید می‌شود که به دو شکل طبیعی و مصنوعی وجود دارد.

صادقی نیارکی گفت: کربنات سدیم یکی از مواد اولیه در صنایع شیشه، بلور، شوینده، آرایشی، بهداشتی و نساجی و دباغی، صنایع غذایی، کاغذ و شیمیایی است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نیاز‌های اصلی این پروژه برای تکمیل و راه‌اندازی، اجرای عملیات گازرسانی از فاصله ۶۰ کیلومتری، تأمین برق از فاصله ۲۴ کیلومتری و آب‌رسانی از فاصله ۲۸ کیلومتری بوده که در صورت تکمیل سد هایقر با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد و انتقال آب از این سد ، به‌زودی شاهد راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه خواهیم بود.

انتهای پیام/ س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول