اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توافق با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی

نشست برنامه‌ریزی برای انجام سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اجتماعی و بنگاه‌های اقتصادی در حال رکود در استانداری برگزار شد.

توافق با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای انجام سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت در استانداری گیلان با اشاره به اجرای پروژه‌های کوچک و متوسط باارزش بالغ‌بر ۱۹۰ میلیارد تومان از سوی این ستاد تا به امروز در استان اظهار کرد: ظرفیت‌های بزرگی به‌ویژه در حوزه سرمایه‌های انسانی داریم و لازم است اهتمامی جدی برای جبران برخی عقب‌ماندگی‌ها ازنظر شاخص‌های توسعه‌ای، صورت گیرد.

وی نقش ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را تأثیرگذار برشمرد و افزود: آمادگی داریم برای محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی در حال رکود همکاری‌های لازم را با این نهاد داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای پروژه‌های روستایی، احداث مدرسه، مسجد و خانه‌های عالم را خواستاریم، گفت: پیشنهادی مبنی بر احداث ساختمان مرکز درمان ناشنوایان در شهر رشت به‌عنوان آزمونه (پایلوت) در شمال کشور ارائه داده‌ایم که البته نیازمند اعتبارات قابل‌توجهی برای تجهیز است.

زارع با اشاره به مشارکت ستاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز بیان کرد: احداث واحدهای مسکونی برای خانواده‌های دارای حداقل دو معلول ازجمله مواردی است که باید موردتوجه باشد.

وی به آمادگی دو شرکت بزرگ داروسازی تحت پوشش ستاد اجرایی در استان برای جذب حمایت‌ها در راستای توسعه فعالیت‌های مرتبط اشاره کرد و افزود: نیازمند مشارکت برای تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان توسعه مشاغل خرد و خانگی را از اولویت‌های استان ذکر و به دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد که در راستای استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، طرح‌های مرتبط در حوزه‌هایی متنوع ارائه دهند.

در این جلسه احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی و رئیس مجمع نمایندگان استان، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی سنگری از نمایندگان شهرستان رشت، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل، پرویز محمدنژاد نماینده لنگرود و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی بر ضرورت استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان و توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته تأکید کردند.

نوروزی، قائم‌مقام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این جلسه با قدردانی از پیگیری‌های مستمر استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توجه به مناطق محروم در اولویت برنامه‌های این ستاد قرار دارد.

مدنی مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم اظهار کرد: طی سال‌های گذشته طرح‌های متعددی در حوزه توانمندسازی اقتصادی بنگاه محور در شهرستان‌های گیلان اجراشده و اطلس محرومیت کشور مبنای عمل ما برای توزیع پروژه‌هاست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول