اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازداشت نظامی روس به اتهام جاسوسی برای اوکراین

سرویس امنیتی فدرال روسیه امروز (پنجشنبه) از بازداشت یکی از نظامیان ناوگان دریای سیاه این کشور به اتهام جاسوسی برای وزارت اطلاعات اوکراین خبر داد.

بازداشت نظامی روس به اتهام جاسوسی برای اوکراین

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، سرویس امنیتی فدرال روسیه (FBS) امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که یکی از نظامیان ناوگان دریای سیاه روسیه که برای اطلاعات نظامی اوکراین جاسوسی می‌کرده است به جرم خیانت به کشور در «سواستوپول» در شبه‌جزیره کریمه بازداشت شد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، سرویس امنیتی فدرال روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «سرویس امنیتی فدرال روسیه در سواستوپول یک نظامی از ناوگان دریای سیاه را که اطلاعات محرمانه کشور را در اختیار اداره کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین قرار می‌داد، بازداشت کرد».

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس امنیتی فدرال روسیه هیچ‌گونه توضیحی در خصوص زمان بازداشت و انتقال این نظامی روس به زندان ارائه نکرد.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز سرویس امنیتی روسیه اعلام کرده بود که یک شبکه از گروه تروریستی «حزب التحریر» در کریمه را منحل  و چهار تن از اعضای آن را بازداشت کرده است.

بنا بر این گزارش، این شبکه تروریستی با برگزاری جلسات مخفیانه، ایدئولوژی خود را در بین مسلمانان محلی تبلیغ می‌کردند و اقدام به نیروگیری از آنها می‌کردند.

روابط میان اوکراین و روسیه بعد از الحاق «کریمه» به خاک روسیه بعد از برگزاری همه‌پرسی، رو به تیرگی بیشتر گذاشت و اخیراً نیز «امینه زاپاروا» معاون وزیر خارجه اوکراین خواستار تشدید فشارها علیه روسیه درباره موضوع شبه جزیره کریمه شد.

سال ۲۰۱۴ و در پی برگزاری همه‌پرسی در شبه جزیره کریمه،‌ کریمه به روسیه ملحق شد و پس از آن آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن عدم به رسمیت شناختن این الحاق، تحریمهایی را علیه مسکو و شبه جزیره کریمه وضع کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول