اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین: برخی سیاستمداران بریتانیایی، مصرانه خواستار جنگ سرد هستند

سفیر چین در انگلیس در یک نشست خبری ضمن انتقاد شدید از مواضع ضد چینی لندن اعلام کرد، برخی سیاستمداران انگلیس مصرانه خواستار ایجاد جنگ سرد با چین هستند.

چین: برخی سیاستمداران بریتانیایی، مصرانه خواستار جنگ سرد هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها بین چین و غربی‌ها بر سر مسائلی از قبیل قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ و فعالیت شرکت‌های چینی از قبیل هوآوی ادامه دارد، سفیر پکن به انگلیس درباره مواضع ضد چینی این کشور هشدار داد.

به نوشته اسپوتنیک، «لیو شیائو مینگ» سفیر چین در انگلیس با برگزاری یک نشست خبری در لندن درباره وضعیت کنونی روابط دو کشور و تشدید اخیر تنش‌ها صحبت کرد.

این مقام چینی تشدید تنش‌ها بین روابط دو کشور را به مواضع ضد چینی انگلیس از قبیل ممنوعیت مشارکت شرکت «هوآوی» در زیر ساخت پروژه نسل پنجم شبکه تلفن همراه و انتقادهای لندن از پکن در رابطه با قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ مرتبط دانست.

لیو شیائو مینگ گفت: «آیا بریتانیا تغییر کرده یا چین؟ چین تغییری نکرده است و این بریتانیا است که تغییر کرده و طرف بریتانیایی باید تمام مسئولیت مشکلات موجود در روابط را بپذیرد».

وی تصریح کرد: «برخی سیاستمداران بریتانیایی همچنان به ذهنیت جنگ سرد چسبیده‌اند، آنها دارند با موضوع ادعایی تهدید چین، بازی می‌کنند و چین را دولت خصم می‌بینند و به جدا شدن کامل از چین تهدید می‌کنند و حتی مصرانه خواستار جنگ جدید با چین هستند».

سفیر چین در انگلیس افزود: «چین نیست که خواستار شروع جنگ سرد جدید است بلکه آنهایی که آن سوی اقیانوس آرام هستند خواهان چنین چیزی هستند».

اظهارات این مقام ارشد چینی خطاب به انگلیس در حالی مطرح شده که پکن اخیرا در اقدامی متقابل در رابطه با هنگ‌کنگ، از لغو توافق استرداد مجرمان با انگلیس، کانادا و نیوزیلند خبر داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول