اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سرانه فضای فرهنگی هر ایرانی چقدر است؟/ سند راهبردی توسعه فضاهای فرهنگی شهر تبریز

عضو شورای عالی معماری و شهرسازی کشور از سند راهبردی توسعه فضاهای فرهنگی شهر تبریز خبر داد.

سرانه فضای فرهنگی هر ایرانی چقدر است؟/ سند راهبردی توسعه فضاهای فرهنگی شهر تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدسعید ایزدی امروز در جلسه بررسی سند راهبردی توسعه فضاهای فرهنگی شهر تبریز که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: تصویب و تنظیم این سند می‌تواند سنگ بنای محکم برای اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه فرهنگی بوده و نقشه راه و راهنمای فرهنگی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از هرگونه موازی کاری باشد.

وی افزود: این سند در ابعاد مختلف تنظیم شده و همخوان با سایر سیاست‌ها مسیر ارتقا ابعاد فرهنگی را دنبال می‌کند.

ایزدی گفت: در مرحله نخست نیازمند شناخت دقیق مولفه‌های فرهنگی هستیم که این مولفه‌ها صرفا فیزیکی نبوده و در این سند نیز نمود خواهند داشت.

ایزدی گفت: این سند با هدف ارتقا وضعیت موجود و همچنین اجرای برنامه های عملیاتی بدون موازی کاری انجام خواهد شد.

عضو شورای عالی معماری و شهرسازی کشور اجرای این طرح را به عنوان سند توسعه بعد از تصویب در مرجع قانونی الزام آور دانست.

ایزدی با اشاره به اینکه رویکرد اجرای این سند کیفی است گفت: رویکرد این سند کیفی است و میخواهد فرهنگ را به عنوان نقطه کلیدی در ساختار اجتماعی شهر جستجو کند.

وی با بیان اینکه در این سند برای کل شهر برنامه ریزی می شود و نه فقط محدوده تاریخی گفت:  محدوده تاریخی با شکوفا شدن به توسعه شهر کمک می‌کنند اما دیگر مناطق نیز باید مد نظر باشد
وی پیوست های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را توجیهی برای انجام ندادن کار دانست و گفت:  تمام دستگاها و مردم باید در این فرایند مشارکت داشته باشند و برنامه ها با تعیین تکلیف تک تک نقش آفرینان به نتیجه برسانیم.

مدیر عامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر نیز با بیان اینکه موضوع اسناد راهبردی مانند نور افکن که به ما کمک میکند از بالا به موضوعات بپردازیم گفت: روشن شدن ابعاد یک موضوع موجب دستیابی به چهارچوب آن موضوع می شود.

امین عارف نیا ادامه داد: موضوعات فرهنگی با تمام اهتمام های موجود در این امر به لحاظ کمیت و کیفیت با فقر جدی روبرو است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته سرانه فضای فرهنگی برای هر ایرانی ۲۰ سانتی متر است که متاسفانه این میزان تامین نشده است.

عارف نیا گفت: تبریز به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور که  پایگاه بسیاری از موضوعات فرهنگی است باید در این حوزه بصورت جدی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه در تنظیم و تدوین سند توسعه فضاهای فرهنگی شهر تبریز شورای راهبردی بر این امر نظارت خواهند داشت گفت: می‌توان با آمایش در محلات تبریز نیازهای فرهنگی این محلات رو مشخص کرد و یا با اتکا به ظرفیت‌های موجود فضاهای فرهنگی شهر تبریز را توسعه داد و متناسب با وضعیت شهر و بافت تاریخی و نیازهای اقتصادی این طراحی دقیق به لحاظهای مفهومی و اجرایی داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر تاکید کرد: همچنین می‌توانیم با مشارکت و همراهی دستگاه‌های فرهنگی توسعه متوازنی را در محلات فرهنگی به عنوان شهر نخستین‌ها داشته باشیم.
 

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول