اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سخنگوی نظامی حفتر:ترکیه 3 هزار نظامی در لیبی دارد

سخنگوی نظامی تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی مدعی شد که ترکیه سه هزار نظامی و سیزده هزار شبه نظامی برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به این کشور اعزام کرده است.

سخنگوی نظامی حفتر:ترکیه 3 هزار نظامی در لیبی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد المسماری» سخنگوی فرماندهی کل تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی تعداد نظامیان ترکیه‌ای در لیبی را قریب به سه هزار نفر تخمین زد.

روزنامه «الشروق» مصر به نقل از المسماری آورده است که ارتش مصر اکنون آماده است تا با ترکیه در هر کجا چه در دریای مدیترانه و چه خاک لیبی مقابله کند.

سخنگوی ژنرال خلیفه حفتر درباره خطوط تماس در دو منطقه سرت و الجفره  گفت: اوضاع میدانی در دو منطقه الجفره  وسرت کاملا در آرامشی شکننده است و واحدهای ارتش ملی لیبی به شکل خوبی در غرب شهر سرت و غرب و شمال غرب شهر الجفره مستقر هستند.

المسماری بر آمادگی خطوط دفاعی نیروهایشان برای مقابله با هر تلاش نیروهای فائز السراج برای نزدیک شدن به شهر سرت تاکید کرد.

سخنگوی نظامی حفتر با متهم کردن ترکیه گفت: «در حال حاضر ما از بیش از ۲۰ هزار تروریست صحبت می‌کنیم، اما گروه‌هایی از این تعداد به سوریه بازگشتند و گروه‌های دیگری هم به ایتالیا گریختند و گمان می‌رود که در حال حاضر بین ۱۳ تا ۱۵ هزار مزدور خارجی در لیبی هستند که از اتباع سوریه، چاد، آفریقا و دیگر کشورها هستند».

 لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

حفتر از حمایت مصر، روسیه، امارات و چند کشور اروپایی  و در مقابل نیروهای دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است امری که نگرانی مصر را برانگیخته است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول