اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشریح برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در دهه امامت و ولایت

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی ازتولید و پخش ویژه برنامه های این مرکز برای دهه ولایت و امامت خبر داد.

تشریح برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در دهه امامت و ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صدا و سیما، محسن نصرپور گفت: این مرکز با توجه به اهمیت این دهه برنامه های متنوع، شاد و جذابی با هدف تبیین اهمیت جایگاه امامت و ولایت در آموزه های شیعی و ایجاد بستری شاد و بانشاط و امیدبخش در شرایط سخت جامعه امروز بویژه برای نسل جوان تدارک دیده است.

وی ادامه داد: مراسم «دعای عرفه» به مدت 180 دقیقه ازسیما، صدا، رادیوسراسری زیارت و شبکه قرآن به صورت زنده از حرم مطهر رضوی ساعت 16:30تا19:30 به تهیه کننده علی محمد کاظمیان پور، تهیه و پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: همچنین ویژه برنامه جذاب و شاد "عیدانه" در سه قسمت 90 دقیقه ای با بخش های متنوعی همچون موسیقی، مسابقه، خاطرات زائران با حضور مهمانان ویژه در ایام عید قربان و عید غدیر به تهیه کنندگی عباس غلام پور و کارگردانی رضا سالار تولید و پخش می شود.

نصرپوربا اشاره به ایام دهه امامت و ولایت ابراز کرد: با هدف تکریم شعائر دینی و تبیین جایگاه ائمه معصومین ویژه برنامه "عید ولایت " در 10 برنامه 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی محمد رضا خیابانی تنها تولید و پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه "شکوه ولایت "در10 قسمت 60 دقیقه ای به منظور پوشش ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی به صورت زنده به تهیه کنندگی عبدالرزاق رمضانژاد مهمان مخاطبان سیمای استانی خواهدبود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر این در برنامه های روتین مرکز ویژه برنامه های با  موضوع امامت و ولایت نظیر «صبح خراسانی» به تهیه کنندگی محسن وکیلی اسفندیاری ،"شب شرقی" به تهیه کنندگی سید حسین خدادادیان حسینی و موضوع "باز خوانی تاریخ اسلام "دربرنامه "تا آسمان"  به تهیه کنندگی محمد علی صادقی در10 قسمت، همچنین "گزارش "5 به تهیه کنندگی آرش رهبر با رویکرد مباحث بهداشتی در ایام دهه ولایت تولید وپخش خواهد شد.

نصرپور در ادامه به برنامه های صدای خراسان رضوی نیز اشاره کرد: در  روز عید سعید قربان  ویژه برنامه "جشن بندگی" با هدف ترویج فرهنگ بندگی و ولایی در  فضایی شاد با ساختاری ترکیبی و متنوع همچون گزارش از سطح شهر، کارشناسی، روایت و حکایت و موسیقی های شاد در ایام دهه ولایت هرروز از ساعت 18  تولید و پخش خواهد شد.

به گفته وی برنامه "پرس و جو" نیز  به مدت 45 دقیقه با موضوع رعایت اصول بهداشتی در خصوص قربانی کردن با توجه به واگیری بیماری کرونا آماده پخش شده است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی  با اشاره به برنامه های "صدای زائر" و "دهکده" گفت: این دو برنامه برای ارتباط زنده با حرم مطهر و اطلاع رسانی از عملکرد نهادهای مرتبط به بیان آداب و رسوم روستاییان استان  در دهه ولایت می پردازد.

وی همچنین افزود: در روز عید سعید غدیر ویژه برنامه"عید ولایت" به مدت 120 دقیقه در ساختار کلامی و با رویکرد القای شادی و نشاط به تبیین فلسفه این روز می پردازد گزارش های مردمی از سطح شهر و حرم مطهر زینت بخش این برنامه خواهد بود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اضافه کرد: برنامه "شباهنگام" نیز به مدت 50 دقیقه به بررسی واقعه غدیر خم و بیان فلسفه سیاسی آن؛ "صدای زائر" به مدت 50 دقیقه به صورت زنده هر روز ضمن ارتباط  با حرم مطهر و پخش گزارش های مردمی به اطلاع رسانی از برنامه های نهادها و ارگان های مختلف شهری در این ایام فضایی شادی و با معنویت را برای شنوندگان فراهم می آورد.

وی ابراز کرد: برنامه "بالا خیابون پایین خیابون" در دهه ولایت هرروزبه مدت 45 دقیقه با بخش های متنوع در قالب طنز و نمایش های کوتاه و ارائه گزارش های مردمی اوقاتی شاد و مفرح رابرای مخاطبانش فراهم می آورد.

نصرپور همچنین با اشاره به ویژه برنامه های رادیوسراسری زیارت گفت: این این رادیو به منظور انعکاس جشن ها و کمک های مومنانه دهه ولایت، ترویج فرهنگ رضوی، فرهنگ سازی اطعام روز عید غدیر و سایر فعالیت های عام المنفعه برای مشتاقان زیارت 5 هزار دقیقه برنامه تولیدی و تامینی تدارک دیده است.

وی افزود: "نجوای عارفان"  عنوان ویژه برنامه زنده ای است که در روز عرفه از استودیوی امام رضا علیه السلام در حرم مطهر پخش خواهد شد؛ این برنامه که با هدف آشنایی مخاطبان با آداب و فلسفه روز عرفه، وجه تسمیة این روز، اعمال روز عرفه و دعوت به انجام اعمال این روز، آشنایی مخاطبان با اعمال غیر حجاج در روز عرفه از ساعت ١٦:٣٠ تا ٢٠:٣٠ به مدت 240 دقیقه به تهیه کنندگی امیررضا رئوف تولید پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی بیان کرد: برنامه"عید بندگی" نیز عنوان ویژه برنامه دیگری است از رادیو سراسری زیارت که از بخش های مختلف و متنوعی همچون گزارش های شاد از سطح شهر،  نمایش، کلام بزرگان، لحظه ارادت،  سخن کارشناسان درباره موضوع عید قربان، قرائت قرآن، پخش زنده اذان از حرم مطهر، ادعیه، مداحی وسرود، بخش ویژه امام زمان «عجل الله تعالی فرجه شریف) تشکیل شده است. این برنامه تلاش دارد تا با ارائه تاریخچه قربانی و قربانی کردن در اسلام و سایر ادیان آسمانی، به معرفی چرایی عید قربان و جایگاه آن در اسلام بپردازد.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول