اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آتش‌سوزی در 15 هکتار از مراتع و جنگل‌های «گاچال» کوهدشت/ حریق اطفاء شد

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اعلام اطفای حریق آتش سوزی منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت در ساعت 19 امروز، افزود: سطح این حریق بر اساس برآورد اولیه منابع طبیعی، 15 هکتار از مراتع و جنگل‌ها بوده است.

آتش‌سوزی در 15 هکتار از مراتع و جنگل‌های «گاچال» کوهدشت/ حریق اطفاء شد

مهدی پازوکی امشب در گفت و گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در سطح مراتع و جنگل‌های منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: فاز نخست آتش‌سوزی از روز گذشته در منطقه «گاچال» کوهدشت شروع  و در ساعت 3 صبح امروز اطفا شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل وزش باد و گرمای هوا، مجدد این حریق در جنگل‌ها شعله‌ور شد که با اعلام این حادثه، بلافاصله اعزام نیرو و هلیکوپتر را به منطقه داشتیم، ضمن اینکه طی فراخوانی نیروهای بومی و بسیجی نیز در محل آتش‌سوزی حاضر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اعلام اطفای حریق آتش سوزی منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت در ساعت 19 امروز، افزود: سطح این حریق بر اساس برآورد اولیه منابع طبیعی، 15 هکتار از مراتع و جنگل‌های «گاچال» بوده است.

پازوکی بیان داشت: با وجود اطفای حریق، اما نیروها به دلیل وزش باد در منطقه مستقر هستند تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

وی، عامل آتش سوزی «گاچال» را انسانی عنوان و تصریح کرد: این منطقه جزء مناطق ریسک‌پذیر نبوده و با وجود وسعت بالای آتش سوزی، اما شاهد خسارت زیاد به جنگل‌ها و مراتع نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اعزام 30 دمنده و تجهیزات کافی به منطقه جهت اطفای حریق، افزود: عملیات اطفای آتش‌سوزی به دلیل وسعت زیاد به طول کشید.

پازوکی بیان داشت: تمام تجهیزات موردنظر برای اطفای حریق و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط و نیروها قرار گرفته، ضمن اینکه اعتبار مناسبی نیز برای این منظور اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول