اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

WHO: ایمنی گله‌ای در برابر کرونا به مرگ عده زیادی منجر می‌شود

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت درباره هر گونه تلاش از سوی کشورها برای ایجاد ایمنی گله‌ای در برابر ویروس کرونا هشدار داد.

WHO: ایمنی گله‌ای در برابر کرونا به مرگ عده زیادی منجر می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت مقام‌های دولتی را از تلاش برای ایجاد ایمنی گله‌ای در برابر بیماری «کووید-۱۹» برحذر داشت.

به نوشته پایگاه سی‌ان‌بی‌سی، «مایک رایان»، از مقام‌های ارشد سازمان جهانی بهداشت گفته ایجاد ایمنی گله‌ای باعث اشباع بیمارستان‌ها شده و مرگ عده زیادی را به همراه خواهد داشت.

متخصصان بیماری‌های همه‌گیر، ایجاد مصونیت گله‌ای را یکی از روش‌های مهار یک ویروس می‌دانند. از نظر آنها هنگامی که پادتن لازم برای مبارزه با این ویروس در بدن تعداد زیادی از افراد وجود داشته باشد ویروس میزبان جدیدی نخواهد داشت و قادر به شیوع نخواهد بود.

مایک رایان گفت از نظر اکثر دانشمندان رسیدن به مرحله مصونیت گله‌ای مستلزم این است که در بدن بین ۶۰ تا ۸۰ درصد جمعیت پادتن‌های طبیعی برای مبارزه با ویروس وجود داشته باشد.

او گفت: «این عدد هر چیزی که باشد، ما به هیچ عنوان در نقطه نزدیک به آن قرار نداریم و این یعنی اینکه رسیدن به چنین مرحله‌ای مستلزم این است که ویروس فرصت زیادی برای کشتن مردم خواهد داشت.»

مایک رایان تأکید کرد منتظر ماندن برای اینکه ایمنی گله‌ای اتفاق بیفتد خطرناک است. او خاطرنشان کرد: «این ایده که گفته شود ما به مصونیت گله‌ای خواهیم رسید از یک نظر در برابر کنترل بیماری قرار دارد. چون اگر قرار باشد کسی بگوید لازم است ما به ایمنی ۷۰ درصد برسیم و باید اجازه بدهیم ویروس منتشر شود تا به ۷۰ درصد برسد، مشخص است که نتیجه چه خواهد بود. بیمارستان‌ها اشباع می‌شوند و آدم‌های زیادی می‌میرند.»

وی اضافه کرد: «حتی اگر افراد بر اثر این بیماری جانشان را از دست ندهند، باز هم مشکلات طولانی‌مدت ایجاد خواهد شد. هر کسی که بیماران مبتلا به کووید شدید را دیده باشد متوجه خواهد شد که این یک بیماری شدید است که بسیاری از ارگان‌های بدن اعم از سیستم قلبی-عروقی و  سیستم عصبی را درگیر می‌کند. درباره موارد خفیف‌تر هم باید فرض را بر این بگیریم که فرایند مشابهی در سطحی خفیف‌تر اتفاق می‌افتد.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» از دست داده‌اند، امروز (پنجشنبه) به ۶۷۰ هزار نفر رسیده است.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با نزدیک به چهار میلیون و ششصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا با حدود ۱۵۴ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره‌های آمریکای شمالی و مرکزی با بیش از ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار مبتلا و ۲۱۵ هزار جان باخته به همراه قاره اروپا با دو میلیون و هشتصد و سی‌وسه هزار مورد ابتلا و ۲۰۲ هزار فوتی، حدود دو-سوم آمار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول