اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اصابت 2 فروند کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد

مرکز رسانه‌ای امنیتی عراق از اصابت دو فروند کاتیوشا به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد.

اصابت 2 فروند کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز رسانه‌ای امنیتی عراق از اصابت دو فروند کاتیوشا به محوطه فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد.

به گزارش «بغداد الیوم»، این مرکز شامگاه پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دو فروند راکت بدون اینکه خسارتی وارد کند، به محوطه فرودگاه بغداد، پایتخت عراق اصابت کرده است.

بر اساس این بیانیه، دو راکت مذکور مذکور از مناطق مختلفی در بزرگراه بین‌المللی در نزدیک منطقه «الرضوانیه» شلیک شده است.

دو روز پیش نیز پادگان نظامی «ویکتوری» در نزدیکی فرودگاه بغداد که میزبان نظامیان آمریکایی است، هدف اصابت چند راکت قرار گرفته بود (جزئیات بیشتر).

پارلمان عراق روز ۱۵ دی‌ماه سال گذشته در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد طرح اخراج نیروهای بیگانه به خصوص نظامیان آمریکا از کشور را تصویب کرد.

این طرح خواستار الزام دولت عراق به لغو درخواست کمک از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، تلاش برای خاتمه دادن به هرگونه حضور نیروهای بیگانه و آمریکایی در عراق، ممانعت از استفاده از حریم هوایی عراق و ارائه شکایت رسمی به شورای امنیت و سازمان ملل علیه آمریکا به دلیل عملیات ترور است. 

هم اکنون خروج نیروهای آمریکایی از عراق، به یک مطالبه مردمی تبدیل شده و دولت عراق برای اجرای مصوبه پارلمان با فشار افکار عمومی مواجه است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول