اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

متفاوت‌ترین روز عرفه در ایام حج + فیلم و عکس

در دومین روز از برپایی مناسک حج تمتع، مراسم روز عرفه متفاوت از سال‌های گذشته و با رعایت فاصله برای جلوگیری از شیوع کرونا در صحرای عرفات برگزار شد.

متفاوت‌ترین روز عرفه در ایام حج + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در دومین روز از برپایی مناسک حج تمتع با حضور حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنان عربستان، زائران خانه خدا، پس از مُحرم شدن و زیارت خانه خدا، به سمت عرفات مشرف شدند و نهم ذیالحجه نماز ظهر و عصر را در مسجد نُمره با رعایت فاصله و نکات بهداشتی اقامه کردند.

 

پس از آن نیز مراسم روز عرفه در صحرای عرفات برگزار شد. سعودی‌ها به منظور حفظ سلامت حجاج و جلوگیری از شیوع کرونا، صندلی‌هایی برای حضور در این مراسم پیش‌بینی کرده بودند تا زائران در قسمت‌های مشخص شده نشسته و به دعاخوانی بپردازند.

 

 

امسال به دلیل شیوع کرونا و کاهش تعداد زائران حج بیت‌الله الحرام، مراسم روز عرفه نیز متفاوت از سال‌های گذشته بود، به طوری که مراسم برائت از مشرکین با توجه به عدم حضور زائران ایرانی، توسط هیچ کاروانی انجام نشد و زائران با رعایت فاصله دست‌های نیاز را به سوی آسمان بلند کرده و رهایی از کرونا را از خداوند خواستار شدند.

 

 

امشب نیز حجاج در عرفات حضور دارند و برای سلامتی بیشتر زائران، در محل اسکان آن‌ها، وسایل با فاصله چیده شده است تا در مکان‌های از پیش تعیین شده استراحت کرده و روز عید قربان به منا مشرف شده و با سنگ‌هایی که در کیسه‌های حجاج قرار گرفته است، رمی جمرات را انجام دهند.

در ادامه تصاویری از دومین روز برپایی حج تمتع و مراسم روز عرفه در صحرای عرفات را مشاهده می‌کنید؛

غذای زائران حج در صحرای عرفات

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول