اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۷۶ هزار خانوار کم‌بضاعت از خدمات مسکن محرومین بهره‌مند می‌شوند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: طرح احداث ۳۰ هزار واحد مسکن ویژه خانوارهای کم‌بضاعت و محروم در سطح مناطق روستایی کشور کلید خورده و در قالب این طرح ۷۶ هزار خانوار کم‌بضاعت از مسکن مناسب بهره‌مند می‌شوند.

۷۶ هزار خانوار کم‌بضاعت از خدمات مسکن محرومین بهره‌مند می‌شوند

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، عزیزالله مهدیان روز پنجشنبه در حاشیه کلنگ زنی احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومین در مناطق روستایی فارس در محل روستای دودمان شیراز اظهار داشت: در قالب احداث طرح مسکن محرومین پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره از سوی بنیاد مسکن و سازمان برنامه‌وبودجه پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه طیف وسیعی از اقشار کم‌درآمد روستایی و خانوارهای کم‌بضاعت زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند، گفت: خانه‌دار شدن اقشار کم‌بضاعت روستایی که شریف‌ترین اقشار جامعه ما هستند افتخاری است که نصیب خادمان و خدمت گذاران مردم می‌شود، رسیدگی به امور محرومین و تلاش برای ایجاد سرپناه برای این اقشار بخشی از آرمان‌های بنیاد مسکن و از آموزه‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه احداث ۲۰ هزار واحد از طرح یادشده به پایان رسیده است در ادامه گفت: تا پایان امسال در قالب طرح احداث مسکن محرومین تلاش می‌شود تا پایان امسال ۴۰ هزار واحد ویژه اقشار نیازمند در مناطق روستایی کشور احداث و واگذار شود.

مهدیان، افق زمانی اجرای طرح ویژه مسکن محرومین با مشارکت و همراهی سازمان برنامه‌وبودجه را یک‌ساله اعلام کرد و گفت: در این افق یک‌ساله تلاش می‌شود تا شرایط لازم برای اقشار آسیب‌پذیر در مناطق روستایی برای بهره‌مندی از طرح مسکن محرومین فراهم شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش درباره بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از حوادث سیل و زلزله در کشور گفت: حداکثر تا پایان مهرماه امسال واحدهای مسکونی زلزله‌زده که سال گذشته دچار آسیب و خسارت شدند تکمیل‌شده و تحویل متقاضیان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور پنج میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی، بهسازی شدند، گفت: بهسازی دو میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی باهمت بنیاد مسکن و با تهیه نقشه و انجام خدمات مهندسی انجام‌شده است.

مهدیان با یادآوری این‌که احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه کار بنیاد است، افزود: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و همچنین شهرهای کوچک تاکنون ۱۰۲ هزار واحد با بانک‌ها عقد قرارداد کرده‌اند و تسهیلات ساخت به آن‌ها داده و ۴۲ هزار واحد از این تعداد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال برای برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی پیشنهادشده که سقف تسهیلات از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که منتظر تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت هستیم.

 شروع احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این مراسم بیان داشت: شروع احداث سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه آغازی بر خانه‌دار شدن طیف وسیعی از افراد بی‌بضاعت روستایی است، بنیاد مسکن با اولویت دادن به احداث این واحدهای مسکونی در راستای عمل به آموزه‌های معنوی که این بنیاد بر پایه آن استوار است تلاش می‌کند تا پایان امسال این طرح را به سرانجام برساند.

عطاالله زمانی با بیان اینکه این طرح در روستای دودمان شهرستان شیراز کلید خورد، گفت: در قالب طرح مسکن محرومین ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض به متقاضیان ساخت یک واحد ۶۰ مترمربعی اعطا می‌شود، احداث این نوع سرپناه ویژه خانوارهایی است که در سالهای گذشته نتوانسته‌اند از تسهیلات و امکانات مسکن بهره‌مند باشند، بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌های قانونی برای خانه‌دار شدن این اقشار که شریف‌ترین اقشار جامعه ما هستند استفاده کند.

انتهای پیام/ م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول