اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حج، فراخوان عمومی قیام در برابر انحراف‌ها و قدرت‌های زورگو است

امام جمعه رفسنجان گفت: در واقع حج، یک فراخوان عمومی برای قیام عالم بشریت در مقابل انحراف‌ها، قدرت‌ها و زروگویی‌هاست.

حج، فراخوان عمومی قیام در برابر انحراف‌ها و قدرت‌های زورگو است

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: یکی از امتحان‌های بزرگ حضرت ابراهیم (ع) به‌دنبال شکستن بت‌ها بود که آتش برای ابراهیم خنک شد و امتحان سخت‌تر حضرت ابراهیم بردن اسماعیل به قربان‌گاه بود که پاداش خود را از خداوند گرفت.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: خداوند از حضرت ابراهیم (ع) به‌عنوان پدر ما یاد می‌کند که باید از دستورالعمل‌ پدرمان یاد بگیریم که هم در برابر دستورات الهی تسلیم و هم در برابر قدرت‌های زورگو بایستیم.

وی تصریح کرد: امروز خود آمریکای‌ها اعلام کردند که ایران، ما را تحقیر کرده که هنوز باید منتظر حقارت‌های بیشتر باشند.

عسکری با بیان اینکه حج بازخوانی و بازسازی عمل حضرت ابراهیم (ع)بوده و به‌عنوان یک فریضه است که خداوند ازخانه کعبه به عنوان قیام مسلمانان یاد می‌کند، افزود: در واقع حج، یک فراخوان عمومی برای قیام عالم بشریت در مقابل انحراف‌ها، قدرت‌ها و زروگویی‌هاست.

مدیران روحیه انقلابی خود را حفظ کنند

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: همواره انسان باید شاکر و قدردان نعمت‌های الهی باشد از جمله نعمت‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود ولایت و رهبری است.

وی تاکید کرد: از جمله اعمال عید قربان، قربانی‌کردن است که امری مستحب است اما جا دارد که انسان از بهترین‌ها در راه خدا انفاق کند و بخشی از گوشت قربانی را به نیازمندان ببخشد و بخشی را به اقوام و همسایگان و بخشی را برای خود بردارد.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید دارند و از مدیران می‌خواهند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، روحیه‌ای که موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است.

امام جمعه کوهبنان گفت: از جمله شاخصه‌های انقلابی بودن بصیرت دینی و سیاسی‌ست، کسی با این شاخصه در دام فتنه نمی‌افتد و البته مدیران با این روحیه، ترسی از تهدید و تحریم دشمنان خصوصا آمریکا ندارند.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول