اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شرکت هوآوی بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی جهان شد

شرکت هوآوی چین در سه ماه دوم سال جاری با پشت سر گذاشتن سامسونگ و اپل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی تلفن همراه در جهان تبدیل شد.

شرکت هوآوی بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی جهان شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شرکت هوآوی در سه ماهه دوم سال جاری توانست با پشت سر گذاشتن دو شرکت بزرگ سامسونگ و اپل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی تلفن همراه در جهان تبدیل شود.

بنا به گزارش مؤسسه کانالیست، بخش قابل توجهی از  گوشی‌های هوآوی در داخل چین به فروش رسیده و فروش این گوشی‌ها در بازار بین‌الملل به خاطر تحریم‌های آمریکا محدودتر بوده‌اند.

هوآوی در حالی با عرضه 55.8 میلیون دستگاه گوشی بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد  کاهش تولید داشته است.

در عین حال اما شرکت سامسونگ کره 53.7 میلیون گوشی به بازار عرضه کرد که نسبت به سال گذشته 30 درصد پایین آمده است. به طور کلی عرضه گوشی به بازار جهانی در سه ماهه آوریل تا ژوئن 27 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال پایین آمده است.

آمارها حاکی از آن است که هوآوی 70 درصد گوشی‌های خود را در بازار چین به فروش رسانده است. در حالی که در سه ماهه دوم سال گذشته هوآوی 22 درصد بازار اروپا را در دست داشت اما حالا این رقم به 16 درصد پایین آمده است و این شرکت پس از سامسونگ و اپل سومین عرضه‌کننده گوشی در اروپا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول