اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

دشمن با جنگ تحریف و تحریم راه به جایی نمی‌برد/ راهبرد «منطقه خاکستری» آمریکا شکست خورده

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه راهبرد «منطقه خاکستری» آمریکا شکست خورده است، گفت: در جنگ تحریف نیز با اتکاء به ملت و آگاهی نخبگان بر همه دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای و عوامل داخلی آمریکا و غرب فائق می‌آییم.

دشمن با جنگ تحریف و تحریم راه به جایی نمی‌برد/ راهبرد «منطقه خاکستری» آمریکا شکست خورده

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی سخنانی به مناسبت عید قربان فرمودند: به موازات تحریم یک جریان حریف هم وجود دارد این جریان تحریف به دنبال واژگون نشان دادن واقعیات و حقایق است،‌ چه واقعیات کشور و چه واقعیات مرتبط با کشور.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دو هدف جریان تحریف را ضربه زدن به روحیه مردم و آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم عنوان فرمودند و خاطرنشان کردند: پول زیادی هم دارند خرج می‌کنند و رؤسایشان دارند خودشان را خفه می‌کنند از بس علیه ایران حرف می‌زنند.

محمدکاظم انبارلویی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به اهداف و مأموریت‌های جریان تحریف در بزک کردن و وارونه انگاری واقعیات کشور پرداخت و اظهار داشت: غرب در مقابله با انقلاب اسلامی 40 سال است که نقشه می‌کشد و با نبرد سخت و نرم نتوانسته بر اراده ملت ایران غلبه داشته باشد.

وی افزود: مردم ایران 40 سال است که بدون آمریکا زندگی می‌کنند و در این 40 سال پیشرفت‌های محیرالعقول در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی صورت داده‌اند؛ آنچه که غرب را برای آسیب به ملت ایران بسیج کرده استفاده از ابزار تحریم‌ها است.

به اعتقاد انبارلویی، تحریم‌ها یک فرمولی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است، اما در سایه تحریم‌ها پروژه‌ای به نام تحریف واقعیت‌های موجود در ایران نیز وجود دارد و این تحریف در همه حوزه‌های اقتصاد، فرهنگ، سیاست، بین‌الملل و اجتماع و حتی مسائل نظامی دارای مأموریت‌های  متفاوت است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به تعریف صحیح‌تری از تحریف اشاره می‌کند و می‌گوید: تحریف یعنی جنگ روایت‌ها و جنگ اراده‌ها و البته صداهایی که از خارج بلند می‌شود عده‌‌ای در داخل آن را بازتاب و انعکاس می‌‌دهند.

وی اضافه کرد: جنگ روایت‌ها این است که یک روایتی از ایران طرح می‌کنند کَاَنَّهُ نظام و قدرت ملت ایران در حال زوال و فروپاشی است؛ آنها حتی اوایل انقلاب نیز همین اقدامات را صورت می‌دادند و مدام می‌گفتند که نظام ایران یک هفته دو ماه و یا یکسال دیگر سقوط می‌کند اما 40 سال است که ایران بر روی پای خود ایستاده و حتی حوزه نفوذ خود در منطقه و جهان را افزایش و عمق نفوذ ایدئولوژیک خود را در 5 قاره جهان بسط و گسترش داده است.

انبارلویی با تاکید بر اینکه تحریف واقعیت‌های ایران در دستور کار آمریکا و برخی از عوامل داخلی است، گفت: یک اندیشکده‌ آمریکایی از یک راهبرد این کشور برای مقابله با ایران پرده‌برداری کرده که نام این راهبرد «منطقه خاکستری» است و می‌گویند راهبرد منطقه خاکستری به آن دسته از اقداماتی گفته می‌شود که یک دولت علیه یک دولت دیگر انجام دهد که به معنای اقدام نظامی و جنگی محسوب می‌شود اما به لحاظ حقوقی نمی‌توان آن را اثبات کرد که این یک عمل جنگی است بنابر این آنچه که آمریکا در 40 سال گذشته تحت عنوان منطقه خاکستری انجام داده در حوزه سخت و نرم در حوزه همین راهبرد منطقه خاکستری بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: همین اندیشکده آمریکایی می‌گوید ملت ایران و نظام ایران موفق شده است تا مؤلفه‌های راهبرد منطقه خاکستری را در داخل کنترل کند و حتی نفوذ ملت ایران را در بیرون از مرزهای خود گسترش بدهد و این قدرت اکنون در کنار مرزهای رژیم اشغال‌گر قدس است؛ بنابراین ایران توانسته راهبرد منطقه خاکستری دشمن را با روایت صحیح از انقلاب و نظام شکست بدهد و ما در جنگ روایت‌ها و اراده‌ها بر اراده خشونت، تحریم و تهدید غلبه کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: رسانه‌های ما باید متوجه این باشند که اجازه تحریف واقعیت‌های انقلاب را به دشمن ندهند و رسانه‌هایی که در داخل همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند باید مراقب باشند چرا که ملت ایران پاسخ آنها را با هوشمندی خواهند داد و برای آن رسانه‌ها جز رسوایی چیزی به دنبال نخواهد داشت چون ملت ایران می‌فهمد که این حریف‌های تحریف‌آمیز همان حرف‌های بی‌بی‌سی و رسانه‌های بیگانه است بنابر این ما در جنگ تحریم پیروز شدیم و در جنگ تحریف نیز با اتکاء به ملت و آگاهی نخبگان بر همه دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای و عوامل داخلی آمریکا و غرب فائق می‌آییم.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی در عین حال بر سواد رسانه‌ای مردم ایران تأکید و خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای مردم ایران به حدی بالا است که می‌تواند تهدیدات و تحریفات آمریکا پاسخگو باشد و ما به این اطمینان داریم.

وی درباره این بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر تحریف شکست بخورد تحریم هم شکست می‌خورد گفت: ‌ما در طول این 40 سال به دلیل شکست دادن آمریکا در حوزه تحریف بوده که توانستیم آنها را در حوزه‌های مختلف شکست بدهیم.

انبارلویی افزود: اخیراً یکی از مقامات برجسته آمریکا گفته است که ترامپ باید اعتراف به شکست بکند و او در همه حوزه‌هایی که مقابله با مردم ایران داشته شکست خورده است بنابر این اگر آمریکا نتوانسته بر ما غلبه پیدا کند به خاطر شکست آنان در تحریف انقلاب است و مردم ما نشان دادند پای این انقلاب ایستاده‌اند و با هوشمندی از آن دفاع می‌کنند و امروز می‌بینید که برخی از آمریکایی‌ها تأکید دارند نباید به دنبال تغییر نظام ایران باشیم چرا که می‌دانند همه تلاش‌های آنان برای تغییر نظام و تحریف انقلاب شکست خورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول