اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفیر چین در کانادا به رفتارهای سلطه‌جویانه آمریکا اعتراض کرد

سفیر چین در کانادا گفت، رفتارهای سلطه‌جویانه آمریکا صدماتی جدی به روابط پکن و اتاوا وارد می‌کنند.

سفیر چین در کانادا به رفتارهای سلطه‌جویانه آمریکا اعتراض کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کانگ پیوو» سفیر چین در کانادا روز جمعه رفتارهای واشنگتن علیه پکن را مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، پیوو گفت، رفتارهای سلطه‌جویانه آمریکا آسیب‌هایی جدی به روابط چین و کانادا وارد می‌کنند.

وی افزود، دستور آمریکا به کانادا جهت دستگیری و استرداد «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت تکنولوژی چینی «هوآوی» به ابزاری برای اعمال نفوذ سیاسی آمریکا تبدیل شده است.

اخیراً وکلای وانژو شواهد جدیدی ارائه دادند که نشان می‌دهد درخواست آمریکایی‌ها از کانادا برای استرداد این فرد به‌خاطر نقض تحریم‌های ایران، اقدامی فریب‌کارانه بوده است.

این وکلا همچنین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به استفاده از این مدیر هوآوی به‌عنوان ابزار چانه‌زنی در خلال جنگ تجاری با چین متهم کردند.

منگ که دختر بنیان‌گذار شرکت هوآوی است، اواخر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه «وکنووِر» کانادا، طبق درخواست آمریکا برای استرداد وی به این کشور، مورد بازداشت قرار گرفت. استرداد وی به آمریکا قرار بود پاییز امسال انجام شود اما به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، به سال آینده میلادی موکول شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول