اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمک مؤمنانه؛ تجلی روحیه انقلابی/ سرخه‌ای‌ها در گام دوم هم می‌درخشند

مرحله دوم رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در شهرستان سرخه آغاز شده است و سرخه‌ای‌ها در گام دوم این مانور بزرگ مردم انقلابی کشورمان، باز هم می‌درخشند.

کمک مؤمنانه؛ تجلی روحیه انقلابی/ سرخه‌ای‌ها در گام دوم هم می‌درخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، با شیوع ویروس کرونا و تاخت‌وتاز آن در کشور و با توجه به فشارهای اقتصادی وارده به اقشار مختلف جامعه، مردم کشورمان به فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا به خط شدند.

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» با رمز «لبیک یا صاحب‌الزمان (عج)» در مرحله اول کار خود را آغاز کرد و کمک‌های نقدی و معیشتی مردم خیر و نوع‌دوست ایران اسلامی توانست گوشه‌ای از مشکلات قشر آسیب‌دیده و نیازمند جامعه را رفع کند.

این کمک‌ها با حفظ شأن و منزلت انسانی افراد و خانواده‌های نیازمند صورت پذیرفت و صحنه‌های زیبایی را بر جای گذاشت.

هم‌زمان با فرارسیدن عید قربان، مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در دستور کار قرار گرفت تا بار دیگر با کمک و همیاری مردم ایران اسلامی باری از دوش افراد آسیب‌دیده و قشر مستضعف جامعه برداشته شود.

کمک میلیاردی سرخه‌ای‌ها در گام نخست

سرهنگ مرتضی عبداللهی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مرحله اول رزمایش به ریاست حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی‌بصیر، امام جمعه و جانشینی علی مؤیدی‌زاده فرماندار و دبیری سپاه شهرستان سرخه به‌خوبی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این رزمایش، اعضای اصلی ستاد رزمایش، کمیته امام خمینی (ره)، هلال‌احمر، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، مراکز نیکوکاری شهرستان، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، اصناف و واحدهای تجاری، کارخانه‌ها و خصوصاً ستاد مردمی رزمایش که مردم و نمایندگان آن‌ها بودند، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به ما یاری رساندند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه افزود: مردم هم به‌خوبی این رزمایش را در شهرستان پیگیری کردند و با لطف خداوند متعال، اتفاقات خوبی در مرحله اول رقم خورد.

عبداللهی با اشاره به اینکه در مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه، قریب به یک میلیارد و 100 میلیون تومان خدمات نقدی و غیرنقدی به افراد شناسایی‌شده تعلق گرفت، گفت: رزمایش مواسات در شهرستان سرخه تعطیل نشد و کماکان ادامه داشت.

او گفت: در ادامه رزمایش در شب میلاد امام رضا (ع)، 88 بسته معیشتی را آماده کردیم که ارزش هر بسته معیشتی قریب به چهار میلیون ریال بود و به بخشی از افراد مجدداً تعلق گرفت.

توزیع ۶۴۵ بسته پروتئینی بین نیازمندان سرخه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه افزود: در مرحله دیگری که اخیراً اتفاق افتاد، 645 بسته پروتئینی به ارزش تقریبی هر یک 800 هزار ریال آماده و به کمک اعضای ستاد بین افراد شناسایی‌شده توزیع شد.

عبداللهی بیان کرد: رهبری در جلسه ویدئوکنفرانس با سران قوا تأکید کردند که رزمایش مواسات تا زمانی که شر این ویروس منحوس از سر جامعه اسلامی ما کم شود، باید ادامه داشته باشد.

او اضافه کرد: رهبری به دو بحث اشاره کردند؛ بحث اول معنویت، تضرع به خداوند و توسل به ائمه اطهار (ع) بود که با توجه به دعای عرفه، عید قربان و عید غدیر حضور پررنگ همه مردم را می‌طلبد و بحث دوم، ادامه رزمایش مواسات در مرحله دوم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه در مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهرستان سرخه و در کل کشور که با رمز «لبیک یا مولا علی (ع)» آغاز شده، سه فاز پیش‌بینی شده است، گفت: فاز اول، دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر، فاز دوم دهه اول محرم و فاز سوم دهه آخر ماه صفر است.

هر مسجد، پایگاه مقاومت بسیج و محله؛ یک قربانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: برنامه‌های موردنظر ستاد رزمایش در شهرستان سرخه هم پیش‌بینی شده و هماهنگی‌ها و جلسات لازم به عمل آمده است؛ اما ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

او گفت: در فاز اول که مربوط به دهه امامت و ولایت است، با توجه به اینکه در شهرستان سرخه به‌عنوان شهر مذهبی، از گذشته قربانی به شکل گسترده صورت می‌گرفته، طرحی در ستاد رزمایش با عنوان «هر مسجد، پایگاه مقاومت بسیج و محله، یک قربانی» در نظر گرفته شد.

عبداللهی با تأکید بر اهمیت این اقدام خداپسندانه از مردم خواست تا در این طرح مشارکت کرده و نیازمندان را یاری دهند؛ البته ساماندهی و توزیع نیز توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در شهرستان انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه بیان کرد: درخواست ما از حجاجی که طبق روال هر سال، قربانی دارند، این است که در صورت امکان و با توجه به شرایط خاص امسال، توزیع گوشت‌های قربانی خویش را هدفمند کرده و آن را به مرکز نیکوکاری و کمیته امداد واگذار کنند تا بتوانیم همه افرادی که در مرحله اول رزمایش شناسایی‌شده‌اند، را از نذری آنها بهره‌مند سازیم.

عبداللهی با بیان اینکه گام بعدی اطعام غدیر است که از گذشته بین مردم سرخه مرسوم بوده است، گفت: در مرحله بعد، رزمایش در دهه اول محرم و دهه آخر صفر انجام می‌شود که مردم نذور زیادی تا امروز داشته‌اند و با توجه به شرایط این ویروس منحوس، امکان ادای آن به روال قبل شاید نباشد.

همراهی کنید

ستاد رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در شهرستان سرخه این آمادگی را اعلام کرده است تا با لطف خداوند متعال، کمک‌های مردم را جمع‌آوری و سازمان‌دهی کند تا بتوان خدمات لازم را به کسانی که در مرحله اول رزمایش شناسایی ‌شده‌اند، افراد آسیب‌دیده از ویروس منحوس و مردم مستضعف ارائه کرد.

مردم خیر و کسانی که به مشارکت در مرحله دوم رزمایش تمایل دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌حساب ستاد رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» شهرستان سرخه یعنی 2320-703-5176788-1 و شماره کارت6273-8111-4932-7808  ارائه دهند.

انتهای پیام/74006/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول