اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«هرمزگان» توان بالایی در پرورش «ماهی در قفس» دارد

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه خوشبختانه استان هرمزگان توان بالایی در پروش ماهی در قفس(دریا) دارد، گفت: مناطقی هم‌چون قشم، هرمز، بندرلنگه، ابوموسی، جاسک و سیریک از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند.

«هرمزگان» توان بالایی در پرورش «ماهی در قفس» دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، عبدالرسول دریایی از پروش ماهی در قفس به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و موفق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: پرورش ماهی در قفس(دریا) در دهه ۸۰ از جزیره هنگام آغاز شده و در سال‌های اخیر با حمایت دولت، توسط بخش خصوصی بالغ بر ۵۰  قفس در استان خوشبختانه به چرخه تولید وارد شده است.

وی افزود: در فاز اول مطالعات بالغ بر ۱۲ هزار هکتار اراضی پشتیبانی پرورش ماهی در دریا شناسایی شده که خوشبختانه توانسته‌ایم توفیقات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

دریایی با بیان اینکه بیشترین ظرفیت این صنعت بین استان‌های جنوبی کشور است که برای استان هرمزگان تا پایان برنامه ششم توسعه، بالغ بر ۴۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

این مسؤول تصریح کرد: تا کنون برای تولید  بالغ بر ۱۰۵ هزار تن پروش ماهی در قفس(ردیا) در استان هرمزگان مجوز صادر شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با باین اینکه تا انتهای سال ۹۸ حدود ۶۰ مجوز پروش ماهی در دریا و یازده مجوز تکثیر ماهیان دریایی در استان صادر شده است، افزود: همچنین گونه‌های سوکلا، صبیتی، سی‌باس، حلوا سفید ، شانک اروپایی، هامور و راشگو را مناسب پروش ماهی در قفس برای خلیج فارس خواند.

وی نیازمند بودن این صنعت به تخصیص ارز دولتی را یکی از ملزمات امروز این صنعت خواند و گفت: توسعه و خودکفایی این صنعت نیازمند تخصیص ارز دولتی و همچنین حمایت همه‌جانبه مسؤولان دولتی است که در صورت تحقق این مهم شاهد اتفاقات خوبی در مسیر جهش تولید و خودکفایی صنعت پروش ماهی در دریا خواهیم بود.

دریایی، عدم تخصیص ارز دولتی، اعطا نشدن نشان تسهیلات بانکی کم‌بهره، مقررات سخت‌گیرانه بانکی برای اعطای تسهیلات، تخصیص ناکافی اعتبارات عمرانی مورد نیاز برای مطالعات و ایجاد زیر ساخت‌ها، مقررات سخت‌گیرانه وزارت صمت در قبال این پروژه اقتصاد مقاومتی برای واردات بخشی از تجهیزات و کالاهای مورد نیاز این صنعت، عدم پوشش بیمه‌ای مناسب و … را از  اهم مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت تکثیر و پروش ماهیان دریایی در استان هرمزگان خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین در پایان ورود جامعه صیادی به صنعت آبزی‌پروری استان را موفقیت‌آمیز خواند و خاطرنشان ساخت: هرمزگان علاوه بر برخورداری از تعاونی‌های نمنونه صیادی در کشور، خوشبختانه توانست نمونه‌های خوبی نیز در زمینه آبزی‌پروری به خود اختصاص دهد که بعضأ از صیادانی هستند که به آبزی‌پروری ورود کرده‌اند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول