اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

حیدری: هیأتی‌ها تصمیمات ستاد کرونا در خصوص محرم را روی چشم می‌گذارند

مدیر موسسه قدیم‌‌الاحسان گفت: قطعاً هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا با مشورت کارشناسان و اهل هیأت بگیرد، هیأتی‌ها روی چشم خواهند گذاشت.

حیدری: هیأتی‌ها تصمیمات ستاد کرونا در خصوص محرم را روی چشم می‌گذارند

جواد حیدری، شاعر و مداح اهل بیت (ع) و مدیر موسسه قدیم‌الحسان وابسته به حاج منصور ارضی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جلسات عزاداری محرم و لزوم تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری ناظر به سخنان قبلی ایشان در ماه رمضان است که ستاد ملی مقابله با کرونا باید با کارشناسان مربوطه که در این‌جا سازمان تبلیغات اسلامی است، برای مجالس دعا و عزاداری تصمیم‌گیری کند.

هیأتی‌ها تصمیمات ستاد کرونا را روی چشم می‌گذارند

وی افزود: قطعاً هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا با مشورت کارشناسان و اهل هیأت بگیرد، هیأتی‌ها روی چشم خواهند گذاشت که تاکنون هم نشان دادند در برگزاری مراسم‌ها و مجالس، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را به بهترین شکل اجرایی می‌کنند.

حیدری افزود: عزاداری در هر شرایطی انجام می‌شود. شاید تنها شیوه آن تغییر کند و افراد در خانه‌ها و با اهل خانه خود اقامه عزا کنند زیرا محرم که تعطیل نشده است. قطعا با وجود این بیماری، تجمعات مثل سال‌های قبل نخواهد بود.

تجربه برگزاری دعای عرفه در مسجد ارک

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد ارک تهران گفت: در این چندماهه هیأتی‌ها برای برگزاری مجالس با شرایط کرونایی خبره شده‌اند. در جلسه روز عرفه مسجد ارک نیز فاصله‌گذاری اجتماعی داخل و بیرون مسجد با قرار دادن نشانه‌هایی انجام شد. قبل از مراسم محیط ضدعفونی شد، حین برپایی مجلس نیز لباس حاضران و محیط ضدعفونی شد و در نهایت بعد از جلسه نیز تمام محیط ضدعفونی شد.

وی گفت: با دستگاه‌های سنجش دمای بدن، افراد حاضر در مراسم مورد بررسی قرار گرفتند تا در صورت وجود علایم این بیماری مانع حضور شویم و از سوی دیگر نیز قبل از برگزاری در زمان اطلاع‌رسانی مراسم، از افراد خواسته شده بود در صورت وجود علایم بیماری در مجلس حضور پیدا نکنند که الحمدلله با رعایت تمام این نکات، مجلس به خوبی برگزار شد.

اهتمام وزیر بهداشت به برگزاری جلسات محرم

حیدری با اشاره به اینکه وزیر بهداشت نسبت به برگزاری جلسات محرم اهتمام دارد، تصریح کرد: از مسئولین درخواست داریم تا در تصمیم‌گیری‌های خود دقت‌نظر را داشته باشند تا کار از دست بچه حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها خارج نشود که قطعا این مخالف بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود.

این مداح اهل بیت (ع) در پایان خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور نیازمند هماهنگی و وحدت رویه مسئولین است تا شاهد نباشیم که فرضاً رئیس جمهور بگوید، مراسم عرفه برگزار شود و در زیر مجموعه نظرات دیگری طرح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول