اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حضور فیلم‌های ایرانی «بندر بند» و «خط فرضی» در جشنواره تورنتو

فیلم سینمایی «بندربند» به کارگردانی منیژه حکمت در بخش اصلی چهل‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو اکران می‌شود؛ «خط فرضی» هم نخستین فیلم فرنوش صمدی است که در این جشنواره حضور دارد.

حضور فیلم‌های ایرانی «بندر بند» و «خط فرضی» در جشنواره تورنتو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم تورنتو، فیلم سینمایی «بندر بند» که جدیدترین ساخته منیژه حکمت است، در فهرست اولیه ۵۰ فیلم انتخابی جشنواره بین‌المللی تورنتو حضور دارد.

«بندر بند» به تهیه‌کنندگی منیژه حکمت و مهشید آهنگرانی فراهانی، محصول مشترک ایران و آلمان و فیلمی جاده‌ای است که در سیل جنوب ایران فیلمبرداری شده است و در بخش سینمای معاصر جهان در جشنواره تورنتو روی پرده می‌رود. رضا کولغانی، امیرحسین طاهری، مهدیه (مهلا) موسوی و پگاه آهنگرانی بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

 

 

حکمت درباره «بندر بند» نوشته است: «غریزه شگفت‌انگیز مادرانه که کاراکترهای قبلی فیلم هایم به مدد آن سعی میکردند ازفاجعه ای سهمگین درموقعیت های بحرانی اجتماعی جلوگیری کنند، مرا به سراغ نسل جوان برد. نسلی که زندگی کردن را خیلی خوب آموخته است اما دراکثرمواقع، امید و آرزوهای آنها برای ادامه زندگی با راه‌های بسته و پل‌های شکسته روبه‌رو است... .»
 پخش بین المللی این فیلم ۷۵دقیقه‌ای به عهده شرکت ایریماژ است.

 

 

 

«خط فرضی» (با نام انگلیسی: قانون ۱۸۰ درجه) به کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی علی مصفا دیگر فیلم ایرانی است که در بخش «دیسکاوری» (اکتشافات که مخصوص فیلم‌های اول  و دوم است) جشنواره تورنتو حضور دارد. این فیلم بخشی از زندگی خصوصی یک معلم مدرسه در تهران را به تصویر می‌کشد. او قصد رفتن به یک مراسم عروسی در شمال ایران را دارد اما شوهرش مانع سفر او می‌شود. خانم معلم تصمیمی می‌گیرد که او را به «مسیری دردناک» می‌برد... سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، حسن پورشیرازی و آزیتا حاجیان بازیگران اصلی این فیلم ۸۳دقیقه‌ای هستند.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو که از ۲۰ تا ۲۹ شهریور ماه سال جاری به صورت حضوری و آنلاین در کشور کانادا برگزار خواهد شد، امسال میزبان فیلم‌های جدید سینماگرانی همچون توماس وینتربرگ، ورنر هرتزوگ، میرا ناییر، میشل فرانکو، هالی بری، اسپایک لی، ویگو مورتنسن، یاسمیلا زبانیچ، جیانفرانکو روزی و نائومی کاواسه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول