اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

محرم امسال متفاوت‌تر از هر سال/ توزیع شربت و غذای نذری ممنوع است

استاندار کرمانشاه گفت: توزیع هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی به هر شکل در تمامی هیأت‌های مذهبی، مساجد، تکایا و .‌.. در ایام‌ محرم در سراسر استان‌کرمانشاه ممنوع است.

محرم امسال متفاوت‌تر از هر سال/ توزیع شربت و غذای نذری ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت و مهار بیماری کرونا، اظهار داشت: اگر امروز شاهد هستیم وضعیت کرمانشاه نسبت به ماه‌های گذشته و دیگر استان‌ها از شرایط بهتری برخوردار است به دلیل همکاری گسترده و مستمر مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک، توجه به فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمع هاست.

وی ادامه داد: از همراهی و مشارکت مردم فهیم استان کرمانشاه برای مبارزه با کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم و تداوم مسیر مهار کرونا منوط به استمرار این رفتار و فرهنگ مطلوب رعایت توصیه‌های بهداشتی است.    

استاندار کرمانشاه گفت: زحمات اعضای ستاد کرونا کادر درمانی، بهداشتی و خدماتی در مراکز ارائه خدمات و بیمارستان‌های استان شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌های راه‌اندازی کارگاه‌های تأمین اقلام بهداشتی و به ویژه ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید برداشته شود و به لحاظ تامین تجهیزات باید به خودکفایی برسیم تا توزیع و تهیه اقلام به سهولت انجام شود و حتما قیمت مصوب ستاد ملی مدنظر قرار گیرد.

بازوند تصریح کرد: فرمانداران در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نظارت جدی بر مراسم‌های عروسی و عزاداری و از برگزاری تجمع‌ها جلوگیری کنند.

وی گفت: ا نظر کارشناسی و‌ تخصصی دانشگاه علوم‌پزشکی، تا وضعیت پایدار استان، امکان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در استان میسر نیست و مجوز برگزاری هیچ نمایشگاهی داده نمی‌شود.

توزیع هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی در محرم ممنوع است

وی تصریح کرد: همه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به خاطر سلامت مردم اعمال می‌شود و اولویت سلامت عمومی مردم است.

بازوند در خصوص مراسم‌های جشن اعیاد عزاداری ماه محرم، گفت: تابع تصمیم نظر کارشناسان و مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم؛ البته ستادهای استانی هم اختیاراتی دارند.

وی ادامه داد: توزیع هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی (غیر از آب در بطری های یک‌بار مصرف) به هر شکل در تمامی هیأت‌های مذهبی، مساجد، تکایا و .‌.. در ایام‌ محرم در سراسر استان‌کرمانشاه ممنوع است و توصیه شده است به صورت کمک مومنانه به اقشار آسیب‌دیده صورت گیرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول