اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اختصاص 68 میلیارد ریال قیر برای آسفالت معابر روستاهای زنجان/اجرای 83 پروژه اجرای طرح هادی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در سال جاری قیر یارانه‌ای به ارزش 68 میلیارد ریال برای آسفالت معابر 25 روستا در سطح استان اختصاص یافته است.

اختصاص 68 میلیارد ریال قیر برای آسفالت معابر روستاهای زنجان/اجرای 83 پروژه اجرای طرح هادی در زنجان

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان تعداد طرح‌های هادی در روستاهای بالای 20 خانوار را 400 روستا اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر 83 پروژه طرح هادی در روستاهای استان در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 56.3 درصد و در سطح کشور 2. 46 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی به تامین منابع مالی طرح هادی اشاره کرد و گفت: منابع مالی اجرای طرح‌های هادی از بودجه‌های تملک و دارایی و همچنین بودجه سالیانه دهیاری‌ها تامین می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه، باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب برای توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند، تصریح کرد: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌روند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان یادآور شد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی است، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلندمدت موثر است.

وی گفت: در سال جاری قیر یارانه‌ای به ارزش 68 میلیارد ریال برای آسفالت معابر 25 روستا در سطح استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول