اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روزهای سخت کارگران فضای سبز یاسوج/مردانی که با 45 هزار تومان یارانه روزگار می‌گذرانند+تصاویر و فیلم

کارگران فضای سبز شهرداری یاسوجی چند ماهی است که حقوق دریافت نکردند و از بی‌توجهی‌ها هم گلایه‌مند بودند.

روزهای سخت کارگران فضای سبز یاسوج/مردانی که با 45 هزار تومان یارانه روزگار می‌گذرانند+تصاویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج چند ماهی است که حقوقی دریافت نکردند تا زندگی که پیش از کرونا به سختی می‌گذشت با شیوع این ویروس منحوس سخت و سخت‌تر شود. به همین دلیل دقایقی را با چند نفر از کارگران به گفت‌وگو نشستیم.

چمان یکی از این کارگران به خبرنگار فارس گفت: حقوق یک ماه از سال 96، 3 ماه از سال 97، 4 ماه از سال 98 و 5 ماه سال 99 را طلب داریم اما تاکنون یک ریالی به ما پرداخت نکرده‌اند، به هر جایی مراجعه می‌کنیم بی‌فایده بود آمده‌ام تا بلکه با شکایت حق و حقوق را پرداخت کنند.

 

وی به مشکلاتش اشاره می‌کند و اینکه مسکن مهری خریده تا به همراه زن و فرزندانش سقفی بالای سر داشته باشند اما همین عقب افتادگی حقوق باعث شده اقساط این مسکن هم عقب بماند.وسیله خورد و خوراکم را از عمده‌فروشی‌ها و میوه فروشی‌ها قرض می‌کنم و الان به همه آنها بدهکارم و اگر روزی به من پولی بدهند باید همه آن را برای این قرض‌ها پرداخت کنم.

چمان با بیان اینکه اعضای شورا جوابی به ما نمی‌هد، افزود: شهرداری پول را به پیمانکار داده است اما پیمانکار پول به ما نمی‌دهد خواهش می‌کنم کاری کنید تا شاید حق و حقوق ما را به بدهند.

این کارگر با بیان اینکه دو فرزند دختر و پسر دارم عنوان کرد: هنوز پول کتاب بچه‌هایم را ندادم و نمی‌دانم با این شرایط و بی‌توجهی مسوولان و متولیان امر چه کنم؟

گلزارمنش دیگر کارگر فضای سبز شهرداری یاسوج با اشاره به سابقه 15 ساله کار در شهرداری گفت: در 7 و 8 ماه گرم سال ما کارگران را برای کار می‌خواهند حتی به ما می‌گویند روزهای جمعه هم سر کار بیایم آنوقت شاید با شکایت و نامه از اداره کار 6 و 7 ماهی یکبار به ما حقوق بدهند.


وی با اشاره به اینکه بیماری دیسک کمر و تشنج دارم، گفت: سه فرزند دارم فرزند کوچکم که کلاس دوم ابتدایی است تشنج دارد و زیر نظر دکتر رفیعی شیراز است، با این شرایط زندگیم به سختی می‌گذرد و باید بگویم امرار و معاشم را مدیون پدر و مادرم هستم که در روستا زندگی می‌کنند و تحت پوشش کمیته امداد هستند.آنها کمکم می‌کنند.

این کارگر شهرداری ادامه داد: خانه‌ام در شاهد 18 یاسوج و اجاره نشین هستم با وجود بدعهدی متولیان و بی‌خیالی مسوولان اما صاحب‌خانه خوبی دارم شرایطم را می‌داند خودش مشکلات زیادی دارد اما 250 تومان از من اجاره می‌گیرد و کرایه‌اش را افزایش نداده است.

وی بیان کرد: صحبتم با مسوولان و متولیان این است که خودشان از وضعیت بازار و اقتصاد آگاه هستند آیا اگر یک ماه از حقوقشان معوق شود می‌توانند این شرایط را تحمل کنند.

عمرانی‌‌دوست یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه خانه‌اش در منطقه امیرآباد جوزار چیتاب در چندین کیلومتری یاسوج است، می‌گوید: شاید درست نباشد این را بگویم اما در خانه‌ام حتی نان هم پیدا نمی‌شود.زندگیمان را با پول یارانه که چیزی هم نمی‌شود می‌گذرانیم.

وی ادامه می‌دهد: شب‌ها که به خانه می‌روم تا نزدیک‌های صبح از کمردرد و پادرد خواب به چشمانم نمی‌رود با این مشکلات کار می‌کنیم اما خبری از حقوق نیست.

 

 

به گزارش فارس؛ صحبت‌های کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج مبنی بر عدم پرداخت مطالباتشان از سوی شهرداری یاسوج در حالی است که طبق گفته کیوان آشنا عضو شورای شهر یاسوج پرداخت حقوق پاکبانان باید از فروش املاک مازاد شهرداری تامین شود.

لذا شهرداری یاسوج املاک مازاد را مشخص و به شورا هم اعلام کرده اما طبق آنچه که آشنا تعمدی می‌خواند اعضای شورای شهر به عمد این مصوبه را مسکوت  گذاشته‌اند و این شورای شهر است که در این خصوص اهمال کرده‌اند که انتظار می‌رود نمایندگان مردم در شورای شهر یاسوج در این شرایط سخت و دشوار به فکر رفع این مشکل و پرداخت مطالبات این کارگران باشند.

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول