اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرروت تامین نیازهای اولیه مناطق روستایی در آذربایجان‌غربی

فرماندار ارومیه گفت: تلاش دهیاران در وضعیت کنونی اقتصاد کشور، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بوده ولی تامین نیازهای اولیه مناطق روستایی ضروری است.

ضرروت تامین نیازهای اولیه مناطق روستایی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا ملامحمدی زاده در جلسه همفکری فرماندار ارومیه با دبیران دهستان‌های بخش مرکزی با اعلام اینکه به صورت جدی پیگیر مطالبات دهیاران است، اظهار داشت: تلاش دهیاران در وضعیت کنونی اقتصادی کشور، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و همچنین تامین نیازهای اولیه مناطق روستایی ضروری است.

وی افزود: تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، تامین منابع مالی دولت را تحت تاثیر قرار داده و همین امر پیشبرد برخی از طرحهای عمرانی را کند ساخته است.

فرماندار ارومیه با تاکید بر اینکه با تمام توان باید در مسیر رفع محرومیت روستاها گام برداریم، تصریح کرد: با همراهی دهیاران و دستگاه‌های مختلف میتوان بسیاری از کاستی‌ها را جبران کرده و مطالبات روستاییان را برآورده ساخت.

خاطرنشان می‌شود عمده مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان ارومیه چون تامین آب شرب، جمع آوری پسماند، بهبود وضعیت راهها، ساخت و سازهای غیرمجاز، لایروبی انهار، نگهداری حریم توسط دستگاه‌های متولی و مطالعه، اجرا و بازنگری در طرح‌های هادی در این جلسه طرح و تصمیم گیری شده و برای موارد دیگر مقرر شد که با حضور متولیان امر جلسات تخصصی برگزار شود.

بخش مرکزی شهرستان ارومیه دارای ۳۰۰ روستا، ۹ دهستان و ۲۴۰ دهیاری است که تعدادی از این دهیاری‌ها به صورت تمام وقت و تعدادی دیگر به صورت پاره وقت فعالیت می‌کنند و هر دهستان یک نماینده از بین دهیاران انتخاب کرده که سالیان متمادی پیگیر مسائل روستاهای خود هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول