اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام محور فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: این شورا علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها ذره‌ای از مسیر انقلاب و رهبری زاویه پیدا نکرده و با لحظه‌شناسی و اقدام به موقع و درک صحیح از زمان مکان در راستای تقویت جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو رکن رکین انقلاب گام برمی‌دارد.

تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام محور فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 و استقرار جمهوری اسلامی، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان نماد و تبلور عینی جمهوریت مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) و سایر مسئولان کشور قرار گرفت. 

نهادهای انقلابی در تلاش بودند تا به هر نحو ممکن و با فداکاری، انقلاب اسلامی را حفظ نمایند، این تلاش در تمامی امور بویژه امور تبلیغی از جمله چاپ عکس، پوستر و کتاب گرفته تا برگزاری راهپیمایی و مراسم و صدور اعلامیه و بیانیه مشاهده می‌شد.

هر نهاد انقلابی سعی می‌کرد تا اهداف انقلاب را تبلیغ نموده و حرکت‌های مردمی را سازماندهی نماید اما این احساس مسئولیت تبلیغی و اینکه همه در امور تبلیغی انقلاب شرکت داشتند، گاهی اوقات منجر به ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی می‌شد. 

تعدد دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی و تنوع نقش هریک در مواجهه با چالش‌ها و رخدادهای پیش‌روی انقلابی نوپا، لزوم ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین این دستگاها را بیش از پیش بر همگان روشن می‌ساخت تا اینکه با تدبیر حکیمانه و به موقع امام خمینی(ره) در 12 مرداد 1359 نهادی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل شد. 

این شورا اکنون با گذشت ۴۰ سال هر روز نمو و رشد بیشتری پیدا کرده و نقش مهمی در حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های آن ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات دکتری علوم سیاسی که اکنون رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان کردستان را برعهده دارد، می‌گوید: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از کهن‌ترین و پر سابقه‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی است که  به منظور تبلیغ اهداف انقلاب اسلامی و ساماندهی حرکت‌های مردمی و ایجاد هماهنگی و انسجام منطقی بین دستگاه‌های اجرایی و اخذ تمهیدات لازم در راستای حضور مستمر مردم در پاسداری از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب  و مواضع نظام جمهوری اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

وی افزود: این شورا پس از 40 سال همچنان با صلابت مسیر مقدس خود که همانا اعتلای نظام مقدس اسلامی است را طی کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری طی این سال‌ها همچنان در خط درست و صراط مستقم حرکت کرده است.

سادات خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی علی‌رغم تمام فراز و نشیب‌ها ذره‌ای از مسیر انقلاب و رهبری زاویه پیدا نکرده و با لحظه‌شناسی و اقدام به موقع و درک صحیح از زمان مکان در راستای تقویت جمهوریت و اسلامیت به عنوان دو رکن رکین انقلاب گام برمی‌دارد.

وی افزود: بصیرت، ولایت‌مداری، وحدت‌محوری و جذب حداکثری همراه  با دشمن‌شناسی جز شاخه‌های اصلی و اجزای لاینفک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوده و شورا همواره در تلاش است تا به بازتولید آرمان‌های انقلاب اسلامی و شناخت عموم جامعه به ویژه جوانان عزیز که نسبت به عقبه‌هایی که نظام پشت سر گذاشته کمتر آگاهی دارند پرداخته و همچون آینه عبرت‌آموز به چگونگی و علل حوادث چهل ساله انقلاب  و چرایی حوادث پرداخته و به نحو صحیحی به بازتاب و انعکاس انها می‌پردازد و نظام را نسبت تهدیدهای پیشرو و مشابه واکسینه می‌نماید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: این شورا به حول قوه الهی با کوله‌باری از تجربه و حضور مجاهدی نستوه و عالمی بصیر همچون آیت‌الله جنتی در راس مجموعه و مدیرانی قوی و انقلابی در مرکز و بدنه کارشناسی خبره و دلسوز در سطح استان‌ها توانسته است رسالت انقلابی خود را با عزمی راسخ و صلابت ادامه داده و خود را سرباز جان بر کف ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای عزیز دانسته و ذره‌ای تردید نسبت به هدف مقدسی که در پیش دارد که همانا اعتلای کلمه توحید  و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) است، ندارد.

وی اضافه کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان به حول قوه الهی طی سالیان اخیر نسبت به انجام رسالت خود در استان موفق عمل نموده و علی‌رغم کمبود شدید امکانات و زیرساخت‌ها و برخی بی‌مهری‌ها و کم‌توجهی‌ها توانسته با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب و نظارت راهبردی در راستای رشد کمی و کیفی مناسبت‌های ملی مذهبی و انقلابی و حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم در مراسمات و همایش‌ها و راهپیمای‌های سراسری گام برداشته و تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: با همکاری و تعامل مسوولان فرهنگی کردستان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان که حامی جدی و موثر شورا در فعالیت‌های جاری خود است حرکت‌های منسجم مردمی را هدایت کرده و باهماهنگی منطقی بین ادارات و سازمان‌های دولتی در سرزمین مجاهدت‌های خاموش که همواره در معرض  دیدگان جهانیان است گام برداشته و نقش‌آفرینی کند.

 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول