اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف النصر عراق نیز از اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرد

ائتلاف النصر به ریاست «حیدر العبادی» نیز از اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق از سوی نخست‌وزیر این کشور، استقبال کرد.

ائتلاف النصر عراق نیز از اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام استقبال کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق از سوی نخست‌وزیر این کشور، ائتلاف النصر در پارلمان عراق به ریاست «حیدر العبادی» طی بیانیه‌ای از این امر استقبال کرد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، در این بیانیه آمده است: ائتلاف النصر از مشخص شدن تاریخ ششم ژوئیهع از سوی الکاظمی برای برگزاری انتخابات پارلکمانی استقبال می‌کند و امیدوار است که با همبستگی کلیه موسسات و گروه‌های سیاسی، موانع مربوط به قانون انتخابات و عملکرد کمیساریا و تدابیر دولت برای برگزاری انتخابات شفاف و آزاد به دور از هرگونه قیمومیت [طرف‌های خارجی] هژمونی و  و تقلبی رفع شود. 

این ائتلاف تاکید کرد که اعتبار نظامی سیاسی کشور کاملا به این انتخابات و میزان شفافیت آن و تشکیل دولتی ملی و توانمند در ترسیم شیوه‌هایی درست و ویژه برای خدمت به دولت و مردم بستگی دارد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، دیروز (جمعه - ۳۱ ژوئیه)، زمان برگزاری انتخابات زودهنگام را که یکی از وظایف دولت انتقالی او به شمار می ‌رود را ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) اعلام کرد.

«نعیم العبودی» سخنگوی فراکسیون «الصادقون» وابسته به «عصائب اهل الحق» عراق در واکنش به اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام گفت که  برگزاری انتخابات زودهنگام گام مثبتی تلقی می‌شود که با آن وزن واقعی احزاب و فراکسیون‌ها مشخص می‌شود. اما باید تا پیش از برگزاری انتخابات، مسأله فراکسیون اکثریت برای همیشه حل و فصل شود.

 «محمد الغبان» رئیس فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق نیز گفت که ائتلاف فتح موافق برگزاری انتخابات زودهنگام است و این مسأله جزو اولویت‌های دولت فعلی به شمار می‌رود و الفتح نیز در کنار دیگر فراکسیون‌ها در راستای تکمیل قانون انتخابات و دادگاه فدرال جهت آماده‌سازی زمینه انتخابات زودهنگام در موعد مقرر خود تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول