اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نذر مردم در شب‌های محرم ماسک و مواد طبخ‌نشده باشد

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: نیت نذر مردم در شب‌های محرم ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده باشد و امسال از برپایی دسته‌های هیئات در بازار و خیابان‌ها پرهیز کنیم تا مشکلات بدتری برای شهروندان پیش نیاید.

نذر مردم در شب‌های محرم ماسک و مواد طبخ‌نشده باشد

مسعود دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه ماسک یک ملاک است و مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا، از اجتماعات پرهیز کنند، اظهار کرد: تنها راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت است؛ مردم باید همه توصیه‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با بیان اینکه، باید فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات چه عزا و ترحیم و مهمانی‌ها را رعایت کنیم، افزود: مردم برای گرفتن هر نوع مراسمی صبر کنند تا ویروس کرونا تمام شود بعد با خیال راحت به مراسمات پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در مورد محرم هنوز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، گفت: خیرین و مردمی که در شب‌های محرم نذر دارند، نذورات خود را درب  منازل توزیع کنند.

دهقانی با اشاره به اینکه نذورات در هیئات توزیع نشود و به‌ صورت خام و خشک در اختیار مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: از همه مردم و هیئات خواهش می‌کنیم از طبخ غذا در شب روضه پرهیز کنند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با تأکید بر اینکه نیت و نذر مردم در شب‌های محرم ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده باشد، تأکید کرد: امسال از برپایی دسته‌های هیئات در بازار و خیابان‌ها پرهیز کنیم تا مشکلات بدتری برای شهروندان پیش نیاید.

وی با بیان اینکه، امسال هر خانه یک حسینیه باشد، گفت:  امروز اکثر مردم کاشان در ارتباط با ویروس کرونا احساس مسؤولیت کرده و خود  مردم به رعایت  کردن مسائل بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی احساس مسؤولیت دارند.

دهقانی اذعان داشت: اگر در فضای باز مراسمات محرم گرفته می‌شود خیلی ساده و مختصر باشد و الباقی عزاداری‌هایمان در منازل صورت بگیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۱۸/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول