اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روزهای کرونایی و صف‌های خطرآفرین تعویض پلاک

خودداری از حضور در تجمعات، لغو تمامی مراسمات و همایش‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و توجه به پروتکل‌های بهداشتی از الزامات پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا است اما ازدحام مردم در صف‌های طولانی مراکز تعویض پلاک، جان‌های زیادی را به خطر می‌اندازد.

روزهای کرونایی و صف‌های خطرآفرین تعویض پلاک

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اینکه زندگی با وجود کرونا باید همچنان جریان داشته باشد و مردم خود را با شرایط امروز حاکم بر جهان بشریت مطابقت دهند و با حفظ و رعایت نکات بهداشتی چرخه زندگی از حرکت نیفتد، موضوعی غیرقابل انکار است.

خودداری از حضور در تجمعات، لغو تمامی مراسمات و همایش‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و توجه به پروتکل‌های بهداشتی از الزامات پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا است. 

ازدحام مردم و تشکیل صف‌های طولانی در مراکز تعویض پلاک خودرو به شدت مورد انتقاد مردم است که شهروندان سنندجی هم نسبت به این موضوع گلایه دارند.

کروناویروس بخاطر بی‌توجهی خیلی از شهروندان در اماکن عمومی و در دل شب‌نشینی و مهمانی‌های خانوادگی و مراسمات و غیره در تاخت و تاز است، اما نباید این موضوع را نادیده بگیریم که قرمزشدن وضعیت امروز سنندج فقط به خاطر بی‌توجهی مردم نیست و گاهی همین مردم برای انجام اموری مجبور به قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ و پرازدحام می‌شوند.

 بازار خرید و فروش خودرو مخاطب زیادی دارد و حجم معاملات در این بازار بالاست، موضوعی که طی ماه‌های اخیر نگرانی‌های زیادی در مراکز تعویض پلاک ایجاد کرده است.

هرچند تعطیلی فعالیت مراکز تعویض پلاک مشکلاتی برای مردم پیش آورده بود، اما بازشدن این مراکز و ازدحام جمعیت هم جان‌های زیادی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مراکز تعویض پلاک کردستان هم همزمان با شیوع کرونا تعطیل شد، اما با توجه به اینکه تقریبا زمان مشخصی برای برگشت به شرایط عادی و شکست این ویروس تاجدار وجود نداشت این مراکز نیز مانند بسیاری از مشاغل مورد نیاز جامعه به چرخه فعالیت خود بازگشتند.

مراکز تعویض پلاک کردستان و دفاتر خدمات خودرویی شهرستان‌ها از روز شنبه ششم اردیبهشت ماه ادامه فعالیت خود را از سر گرفتند.

برزو مرادی رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان در مصاحبه‌ای قبل از شروع به فعالیت این مرکز عنوان کرده بود: به منظور پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا از مراجعه‌کنند‌گان درخواست داریم در صورتی که دارای وکالتنامه مدت‌دار هستند، با توجه به شلوغی این مراکز در این ایام فعلاً از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و دفاتر خودرویی اجتناب کنند.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرده بود: شهروندان در صورت لزوم مراجعه، موارد بهداشتی را رعایت کنند و خودکار شخصی به همراه داشته باشند و از ماسک و دستکش استفاده کنند و چنانچه بعضی افراد اقدام به خرید و فروش خودرو با وکالتنامه تعویض پلاک مدت‌دار کرده باشند در صورتی که زمان اعتبار وکالتنامه‌ها منقضی شده باشد، ارائه خدمات با وکالت نامه‌های فاقد اعتبار مغایر قانون بوده و امکان‌پذیر نیست.

تقریبا با گذشت 3 ماه از آغاز به فعالیت مجدد این مراکز مردم از نحوه خدمات‌رسانی در آنها گله‌مند هستند.

نیشخند کرونا

محمدعلی کریمی می‌گوید، صف‌های طولانی و ساعت‌ها معطلی حکایت تلخی است که صاحبان خودروها برای تعویض پلاک با آن درگیر هستند.

این شهروند سنندجی افزود: مسئولان که این همه از مردم می‌خواهند تجمع نداشته باشند چرا فکری به حال این شرایط نمی‌کنند، گاها برخی‌ها دو روز در صف تعویض پلاک باید بمانند.

وی اذعان کرد: دیروز به دلیل جمعیت مراجعه‌کنندگان جایی برای سوزن انداختن نبود، و امروز هم تا این ساعت در صف هستم بلکه کارم راه بیافتد.

دیگر شهروند سنندجی هم می‌گوید: سنندج با حدود 600 هزار نفر جمعیت تنها یک مرکز تعویض پلاک دارد و اگرچه این مرکز در روزهای عادی قبل از شیوع کرونا هم شلوغ  بود، ولی الان شرایط بسیار خطرآفرین است.

مولایی تصریح کرد: این انتظار زیادی از مسوولان نیست که در این روزهای کرونایی تدبیر کنند و فکری منطقی برای رفع این مشکل داشته باشند، این رویه امروز مسئولان اصلا منطقی نیست، خودشان از مردم می‌خواهند برای قطع این ویروس با مسئولان همکاری کنند و کمتر در تجمعات حضور داشته باشند اما در جایی دیگر به خاطر کم‌توجهی زمینه را برای ایجاد ازدحام فراهم می‌سازند.

خدمات مراکز تعویض پلاک سنندج الکترونیکی می‌شود

رئیس پلیس راهور کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: پلیس راهور استان با افتخار سعی دارد با اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهای لازم زمینه خدمات‌رسانی به مردم را فراهم کند.

برزو مرادی افزود: با تمام توان دنبال این قضیه هستیم که مشکلات موجود در مرکز تعویض پلاک را حل کنیم، تمهیداتی در این راستا اندیشیده شده و همزمان با بازگشایی آنها فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود انجام و تعداد غرفه‌های فعال در آن هم افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر ساعت کاری و فعالیت مرکز تعویض پلاک را افزایش داده‌ایم تا مردم از روز قبل در صف تعویض پلاک نایستند.

مرادی با عنوان اینکه مراکز تا پایان ساعت کاری وظیفه دارند کار آنها را راه بیندازند.، گفت:‌ اگر شهروندان حتی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر هم به این مرکز مراجعه کنند حتما خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین از آنلاین‌شدن خدمات در مراکز تعویض پلاک در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه دولت الکترونیک می‌تواند زمینه‌ساز ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم باشد در آینده نزدیک خیلی از امورات تعویض پلاک نیز به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور کردستان اذعان کرد: آنلاین‌شدن خدمات جز برنامه‌ها و اولویت‌های پلیس راهور است که در حال حاضر به صورت پایلوت در تهران در حال انجام است و امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر در سایر نقاط کشور نیز انجام گیرد.

مرادی افزود: با اجرای این مهم بخش زیادی از امورات توسط خود مردم بر بستر اینترنت انجام می‌شود که این کار موجب جلوگیری از هدر رفت زمان و معطل شدن مردم خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه طالب انتقادهای سازنده مردم هستیم و از آن استقبال خواهیم کرد، گفت: انتظار داریم تا مهیاشدن این بستر مردم با رعایت نکات بهداشتی و با توجه به تمهیداتی که لحاظ شده نسبت به انجام امورات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول