اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

واریز 250 میلیون ریال به حساب خانواده‌های زندانیان نیازمند کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: همزمان با عید سعید قربان، مبلغ 250 میلیون ریال در بین 222 خانواده نیازمند و تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان سنندج توزیع شد.

واریز 250 میلیون ریال به حساب خانواده‌های زندانیان نیازمند کردستان

مراد فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فار س در سنندج اظهار کرد: این تعداد خانواده نیازمند دارای 475 عائله هستند که به ازای هر نفر از اعضای خانواده مبلغ 500 هزار ریال واریز شده است. 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 9 انجمن حمایت زندانیان در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: انجمن حمایت زندانیان مراکزی غیرانتفاعی بوده و کمک‌هایی که از سوی آنان به خانواده‌های زندانیان نیازمند اعطا می‌شود از طریق منابع درآمدی محدود خود و همچنین خیرین تامین خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به مشکلاتی که خانواده‌های زندانیان با آن دست و پنجه نرم می‌نمایند، بیان کرد: خانواده‌های زندانیان علاوه بر اینکه دغدغه‌های مالی فراوانی دارند از سوی دیگر با مشکل بزرگتری که همان در حبس به سربردن سرپرست خانواده است، مواجه هستند که این موضوع آسیب‌های پیش روی آنان را دوچندان کرده است. 
فتحی در سخنان خود بر لزوم تغییر دیدگاه جامعه به زندانیان و خانواده‌های آنان تاکید کرد و گفت: خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند اما متاسفانه آن چه که در جامعه شاهد آن هستیم بیانگر این حقیقت است که  این خانواده‌ها قربانیان اصلی جرم و پدیده حبس هستند.

وی عنوان کرد: چاره اندیشی مسوولان و دست‌اندرکاران در راستای فرهنگ‌سازی کمک و ارائه خدمات حمایتی به این قشر آسیب‌پذیر ضروری به نظر می‌رسد. 

این عضو شورای قضائی استان حرکت در راستای توانمندسازی خانواده‌های زندانیان را راهکاری اساسی برای به حداقل رساندن مشکلات آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام (ره)، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... در  راستای ارائه تسهیلات اشتغال خانگی به افرادی همچون خانواده‌های زندانیان وجود دارد که امیدواریم با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی صحیح بتوانیم در این خصوص گام‌های ارزنده‌ای را برداریم. 

فتحی با تقدیر و تشکر از خیرین به دلیل حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند افزود: با توجه مشکلات اقتصادی حال حاضر جامعه می‌طلبد که متمکنین و خیرین بیش از گذشته خانواده‌های آسیب پذیر و نیازمند زندانیان را مورد توجه قرار دهند. 

گفتنی است، خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود ر ا برای کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند به  شماره حساب‌های 1139033333 و همچنین 1114046546 نزد بانک تجارت واریز نمایند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول