اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمله مجدد ترکیه به شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه از حمله به مقر عناصر پ ک ک در شمال عراق و نابودی شماری از اعضای این گروه خبر داد.

حمله مجدد ترکیه به شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه روز شنبه از حمله مجدد نیروهای این کشور به شمال عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه «ای نیوز» وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد طی یک حمله موفق از سوی نیروهای امنیتی ترکیه منطقه «گارا»  در شمال عراق دستکم 6 عضو گروه پ ک ک (حزب کارگر کردستان ترکیه) از پای درآمدند.  این عملیات با پشتیبانی هوایی ارتش ترکیه انجام شد.

عناصر پ ک ک از شمال عراق برای انجام حملات تروریستی به ترکیه استفاده میکنند. پ‌ک‌ک بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد و آنکارا طی سال‌های اخیر با استناد به حضور نیرو‌های پ‌ک‌ک در مناطق مرزی عراق دست به حملات نظامی زده است. ترکیه گروه پ ک ک را یک گروه تروریستی می‌داند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که «احمد الصحاف» سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق، در روزهای گذشته از گزینه‌های پیش روی این کشور در پاسخ به حملات ترکیه به شمال عراق خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در این خصوص گفت:‌ «به‌شدت اقدامات نظامی تحریک‌آمیز و یک‌جانبه ترکیه را محکوم و رد می‌کنیم. تأکید می‌کنیم که هماهنگی با دولت عراق صورت نگرفته است. این اقدامات باعث افزایش تنش در نوار مرزی میان دو کشور خواهد شد و کمکی به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه نخواهد کرد حتی بر امنیت منطقه اثر خواهد گذاشت لذا از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که به نقش خود در زمینه حمایت از عراق در حق دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضیش عمل کنند.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول