اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پروتکل‌های بهداشتی اصل اول برگزاری عزاداری در محرم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در ایام محرم در استان گلستان نیز اصل اول برای برگزاری مراسم‌های عزاداری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت خواهد بود و با جدیت نظارت‌ها را در این عرصه دنبال خواهیم کرد.

پروتکل‌های بهداشتی اصل اول برگزاری عزاداری در محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در بازدید از بیمارستان‌های گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که طی یک ماه گذشته در استان گلستان در مبارزه با کرونا رخ داد، رعایت بیشتر استفاده از ماسک توسط مردم بود.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی صحیح و مداوم و اعلام شفاف اهمیت استفاده از ماسک برای مردم باعث شده مردم با آگاهی بیشتر از ماسک استفاده کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به تلاش استان برای تولید ماسک گفت: از همان روزهای اول با پیگیری‌های استانداری و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی اقدامات سریع و خوبی برای تولید ماسک در استان انجام شد.
چراغعلی گفت: اما باید بپذیریم هیچ کشوری زمانی که با حجم ناگهانی درخواست برای هر نوع کالایی روبرو می‌شود به طور قطع با مشکل مواجه خواهد شد اما در استان گلستان سعی شد اقدامات مناسبی صورت گیرد.
وی با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گلستان، تصریح کرد: مطابق اعلام وزارت بهداشت و طبق آمارهای موجود استان گلستان در شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان متذکر شد: در چنین شرایطی یه طور قطع تنها راهکاری که می‌تواند وضعیت را به ثبات لازم رسانده و شیوع را کاهش دهد رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
چراغعلی با تقدیر از تمامی اقشار مردم که به خوبی به دستورالعمل‌های اعلامی و تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا عمل می‌کنند، تاکید کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مصوبات ستاد مقابله با کرونا را اجرایی کرده و بر صحت انجام دستورالعمل‌های اعلام شده در دستگاه تحت امر خود نظارت کنند.
وی اضافه کرد: سلامت مردم امری است که با آن تعارف نخواهیم داشت و اگر کسی سلامت مردم را به خطر بیاندازد براساس قانون با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت مردمی در توسعه نظارت گفت: بدون شک ظرفیت نیروی انسانی در بدنه دولت برای نظارت بر نقطه نقطه در استان یک ظرفیت محدود و مشخصی است.
چراغعلی اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم بی‌قانونی‌ها به خصوص درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به فرمانداری‌ها و مراکز بهداشت و یا اتحادیه‌های اصناف اطلاع دهند.

* مقام معظم رهبری با بیانات شفاف خود در خصوص مراسمات محرم راه را برای همه روشن و مشخص کردند
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص برنامه استانداری گلستان در ایام محرم، تاکید کرد: به نظرم روز گذشته مقام معظم رهبری با بیانات شفاف خود در این خصوص راه را برای همه روشن و مشخص کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: ایشان از همان ابتدا نیز تاکید داشتند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظر کارشناسی که وزارت بهداشت در خصوص مقابله با شیوع کرونا می‌دهد یک اصل مهم است.
چراغعلی گفت: مقام معظم رهبری درباره برگزاری مراسم‌های محرم هم فرمودند که بنده خودم شخصا هر آنچه که آنها یعنی وزارت بهداشت لازم بدانند مراعات خواهم کرد، حتی ایشان به هیات‌های عزاداری، منبری‌ها و مداح‌ها نیز توصیه کردند هر ضابطه‌ای که ستاد ملی و وزارت بهداشت تعیین می‌کند رعایت شود و همه ما موظف هستیم آنرا اجرا کنیم.
وی بیان کرد: در ایام محرم در استان گلستان نیز اصل اول برای برگزاری مراسم‌های عزاداری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت خواهد بود و با جدیت نظارت‌ها را در این عرصه دنبال خواهیم کرد.

* مداحان اهل بیت (ع) برای توسعه فرهنگ رعایت اصول بهداشتی در ایام  عزاداری محرم استفاده کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: انتظار می‌رود در چنین شرایطی هیات‌های مذهبی به عنوان الگو عمل کنند و مداحان اهل بیت (ع) نیز از فرصت ایام عزاداری محرم در کنار ایجاد شور و شعور حسینی، برای توسعه فرهنگ رعایت اصول بهداشتی استفاده کنند.
چراغعلی گفت: با توجه به شرایط نیاز داریم مردم سبک زندگی با کرونا را یاد بگیرند و ایام محرم بهترین فرصت است که ثابت کنیم می‌شود با وجود همه سختی‌ها و مشقت‌های شیوع این ویروس، با بصیرت و موقعیت‌شناسی، زندگی روزمره را نیز ادامه دهیم.
وی با اشاره به آمار فوتی‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، گفت: تمام این افرادی که بر اثر شیوع این ویروس از بین می‌روند می‌توانند سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی این کشور شوند که متاسفانه به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی توسط خودشان یا سهل‌انگاری دیگران امروز در خاک آرمیده‌اند.
چراغعلی همچنین به خستگی کادر درمان اشاره کرد و گفت: فرسودگی نیروی انسانی در چنین شرایطی یک اتفاق ناگوار است و باید بدانیم کادر درمان ما در صورت داشتن توان جسمی و روحی مناسب می‌توانند در مواقع ضروری و بحران به ما کمک کنند.
وی در پایان متذکر شد: قطعا بهترین قدردانی از تلاش‌های این عزیزان رعایت اصول بهداشتی و تلاش برای کاهش آمار شیوع ویروس کرونا است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول