اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد از تعطیلی 40 درصدی صنایع در چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر حدود 40 درصد صنایع استان کاملا تعطیل و 60 درصد باقیمانده با 30 یا 40 درصد ظرفیت‌شان در حال فعالیت هستند.

انتقاد از تعطیلی 40 درصدی صنایع در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری ظهر امروز در شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: استان چهارمحال و بختیاری سال‌هاست در صدر جدول بیکاری و در آخر جدول اشتغالزایی قرار دارد و باید خروجی این جلسات در راستای حل این مشکلات باشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه صنعت امروز حدود 40 درصد صنایع کاملا تعطیل هستند و 60 درصد باقیمانده با 30 یا 40 درصد ظرفیت‌شان در حال فعالیت هستند؛ باید بپذیریم صنایع ما با عدم نقدینگی، فرسودگی قطعات و ... دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در واکنش به گزارشات ارائه شده توسط مدیران برخی از بانک‌ها، گفت: بر اساس برخی از آمارهایی که ارائه شد، کارهای خوبی صورت گرفته اما واقعیت این است که این میزان اشتغالزایی گزارش شده در برابر ظرفیت‌های این استان ناچیز است؛ چهارمحال و بختیاری قابلیت زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری در طرح‌های کشاورزی مانند گلخانه و درخت‌کاری دارد.

جعفری با ابراز گلایه از رویه موجود پیشنهاد داد: باید همه دست به دست هم دهیم و یک تحول در حوزه کشاورزی در استان رقم بزنیم؛ و کمک کنیم روستائیان و کشاورزان به اشتغال و درآمد پایدار از پرتو کشاورزی دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که کشاورز استان چهارمحال و بختیاری بتواند در سال چهار یا نهایتا 6 ماه کشاورزی کند و بقیه سال بتواند از درآمد آن بهره‌مند شود نه اینکه در فصول سرد سال راهی کمیته امداد و خیریه‌ها شود.

وی با انتقاد از عدم افتتاح حساب برخی از صنایع بومی در استان، گفت: اینکه صنایع بزرگ استان حساب مالی خود را در استان دیگری افتتاح کنند اصلا قابل قبول نیست؛ برای مثال امروز بخشی از کارخانه فولاد مبارکه در استان ما است و آلودگی ایجاد می‌کند ولی گردش مالی نجومی این صنعت در استان دیگری اتفاق می‌افتد.

وی با انتقاد از کمبود شعب بانک در شهرستان بروجن، انتقاد کرد: امروز در بروجن یک شعبه بانک تجارت وجود دارد و تا شهر لردگان دیگر شعبه‌ای وجود ندارد، یا در امام قیس هیچ بانکی نیست و افراد گاهی برای یک کار ساده بانکی باید کیلومترها مسیر را طی کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول