اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمیسیون حقوقی پارلمان عراق: الکاظمی صلاحیت تعیین موعد انتخابات را ندارد

کمیسیون حقوقی پارلمان عراق در واکنش به تعیین موعد انتخابات پارلمانی زود هنگام در این کشور از سوی نخست‌وزیر، گفت که او صلاحیت این کار را ندارد.

کمیسیون حقوقی پارلمان عراق: الکاظمی صلاحیت تعیین موعد انتخابات را ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون حقوقی پارلمان عراق به تعیین موعد انتخابات پارلمانی زود هنگام در این کشور از سوی نخست‌وزیر واکنش نشان داد.

به گزارش «اسکای‌نیوز عربی»، این کمیسیون امروز شنبه گفت که مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر صلاحیت تعیین موعد انتخابات پارلمانی زودهنگام را ندارد.

کاظمی دیروز جمعه بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. او ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

دو سال پیش، ۲۲ اردیبهشت ۹۷ (۱۲ می ۲۰۱۸) چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سرنگونی رژیم صدام برگزار شد با این حال، تظاهرات سال گذشته باعث شد «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق که بعد از پروسه پیچیده به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شود، استعفا دهد.

به رغم اینکه کمتر از یک سال به موعد برگزاری انتخابات پارلمان عراق نمانده، ولی محمد الحللبوسی، رئیس پارلمان این موعد را دور دانست و خواستار تعجیل در موعد انتخابات شد.

او امروز در توییتی از جریان‌ها، فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی خواست برای تعجیل در موعد برگزاری انتخابات پارلمانی نشست فوق‌العاده تشکیل داده و برگزاری زودتر انتخابات را (زودتر از ۱۶ خرداد ۱۴۰۰) بررسی کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول