اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کمبود اختیارات بانک‌ها مانع جذب سرمایه‌گذار در چهارمحال و بختیاری است

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: عدم تمایل سرمایه‌گذاران کلان به سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری، کمبود اختیارات مدیران بانک‌های این استان است که روند حمایت‌های بانکی را طولانی و سرمایه‌گذار را منصرف می‌کند.

کمبود اختیارات بانک‌ها مانع جذب سرمایه‌گذار در چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اسماعیل للگانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها در محل استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکیدی که بنده به مدیران بانک رفاه کارگران استان داشتم کمک و حمایت همه جانبه در جهت احداث طرح‌های جدید، حمایت از واحدهای تولیدی موجود و کمک برای رفع مشکل اشتغال این استان بوده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: پروژه‌های خوبی در زمینه‌های کشاورزی و صنعت ارائه شد که بناست مطالعات دقیقی روی آن‌ها صورت پذیرد و آن دسته که در سطح اختیارات استان هستند انجام شوند و مابقی به مرکز ارجاع داده شود.

وی اضافه کرد: گردش مالی و حجم عملیات‌های بانکی که در سطح استان انجام می‌شود برای ارتقای رتبه بانک‌های استان و افزایش اختیارات آن‌ها باید افزایش پیدا کند تا مدیران برای اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران استان که موجب توسعه استان می‌شود دستشان بازتر باشد.

للگانی خاطرنشان کرد: ازجمله عوامل عدم تمایل سرمایه‌گذاران کلان به سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری همین موضوع کمبود اختیارات مدیران بانک‌های این استان است که روند حمایت‌های بانکی را طولانی  و سرمایه‌گذار را از سرمایه گذاری در این استان منصرف می‌کند.

وی اضافه کرد: همواره محدودیت‌هایی وجود دارد اما تبصره‌ها و روزنه‌های قانونی نیز برای سهولت کار سرمایه‌گذاران در سیستم بانکی وجود دارد که رشد و توسعه استان در گرو دلسوزی، همت و پیگیری مدیران بانکی است که بتوانند این تبصره‌ها را شناسایی و در جهت پیشرفت استان استفاده کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران اظهار داشت: با توجه به این موضوع که منابع مالی استان چهارمحال و بختیاری محدود است باید برای ایجاد طرح‌های بزرگ به سمت جذب اعتبار از سوی پایتخت رفت و در این صورت در زمان کوتاه‌تری منابع مالی بیشتری می‌توان دریافت نمود که لازمه این اقدام تلاش و پیگیری مدیران بانکی استان است.

نمایندگان سابق پیگیر اجرای طرح‌های کلان از طرف من نبودند

وی گلایه کرد: از تمامی استان‌ها همواره برای اجرای طرح‌های کلان در تهران به بنده مراجعه شده است اما از سمت این استان پیگیری‌ها کم بوده و نمایندگان سابق استان تلاششان نسبت به نمایندگان سایر استان‌ها کم بوده است که امیدواریم پیگیری‌ها افزایش یابد و شاهد رشد و توسعه چهارمحال و بختیاری باشیم.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های عظیمی این استان برای ایجاد پروژه‌های اشتغال‌زا و سودآور بخصوص در زمینه کشاورزی و احداث گلخانه دارد و این آمار بیکاری زیبنده این استان نیست.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که پیگیری مدیران بانکی استان در زمینه‌های جذب اعتبارات و ایجاد سهولت در کار سرمایه‌گذاران کم بوده است در صورتی که با شناختی که من از هیئت‌مدیره‌های بانک‌ها دارم، همواره مشتاق همکاری در زمینه انجام پروژه در تمامی استان‌ها هستند.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول