اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

میراث غدیر را باید به نسل‌های بعدی منتقل کنیم

مدیر اجرایی ستاد غدیر استان کرمان گفت: امروز که ما بعد از قرن‌ها میراث‌دار سرمایه بزرگ غدیر هستیم وظیفه داریم این سرمایه را حفظ کنیم و غدیر سینه به سینه حفظ شود و به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

میراث غدیر را باید به نسل‌های بعدی منتقل کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت:  مسئله غدیر یکی از مسائل مهم و اساسی جهان اسلام است چرا که در بحث غدیر رسالت و نبوت پیامبر پایان نپذیرفت، اگرچه پیغمبر خاتم‌الانبیاء بود اما هیچ‌گاه هدایت بشریت نباید فراموش شود.

مدیر اجرایی ستاد غدیر استان کرمان بیان داشت: بر همین اساس در غدیر  پیامبر (ص) از جانب خداوند مامور بودند فردی را به جانشینی خود منصوب کنند و این کاردر ملأعام انجام شد و مردم بیعت کردند و این مسئله هدایت بعد از پیغمبر بود و تا امروز ساری و جاری است.

عرب‌پور ادامه داد: مسئله امامت جامعه اسلامی مسئله‌ای نیست که از آن گذشت و عبور کرد، امروز هم مردم به هادی و رهبری نیاز دارند.

 وی با بیان اینکه در طول تاریخ بین این دو جریان غدیریون و جریان نفاق که با غدیر روبه‌رو بودند، با انتصاب امیرمومنان در غدیر خم مایوس شدند و گفت‌وگوها و مبارزات در طول تاریخ بین این دو جریان وجود داشته، افزود: جماعت نفاق به‌دنبال فراموشی غدیر  و جریان حق به‌دنبال احیاء این واقعه و تبیین غدیر و جایگاه امامت بوده‌اند.

حجت‌الاسلام عرب‌پور تصریح کرد: علی‌رغم این مشکلات و سختی‌ها غدیر همچون گذشته در خشان است و ما باید همین‌طور درخشان ماجرای غدیر را حفظ کنیم.

مدیر اجرایی ستاد غدیر استان کرمان با بیان اینکه از زمان پیامبر (ص) هم شیعیان و هم اهل سنت دنبال این بودند که غدیر حفظ شود، عنوان کرد: امروز که ما بعد از قرن‌ها میراث‌دار این سرمایه بزرگ هستیم وظیفه داریم این سرمایه را حفظ کنیم و غدیر سینه به سینه حفظ شود و به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

 وی خاطرنشان کرد: انتقال این سند و میراث بزرگ تلاش و مجاهدت می‌خواهد از پدر و مادرها در خانه، معلم، استاد دانشگاه، نوسینده توانمند مورخ، گوینده پرتوان و پرتلاش و ...دست در دست هم دهیم میراث غدیر را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

عرب‌پور تاکید کرد: از جمله برنامه‌ها، اصول و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده در ستاد غدیر استان کرمان جذب جوانان و تعامل با تشکل‌های جوان ، تاکید بر وحدت امت اسلامی، جذب کمک‌های مردمی و خیران،  تعامل با تشکل‌ها، سمن‌ها و هیئت‌های مردم نهاد، فعال‌سازی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب، ارتباط غدیر با بیانیه گام دوم انقلاب،  توجه به بعد حکومتی غدیر، ترویج نهج‌البلاغه،  تفسیر و تببین و ترویج فضایل امیرالمومنین(ع)  را می‌توان نام برد.

وی گفت: بر اساس سیاست‌هایی که اشاره شد ما در بنیاد غدیر پنج کمیته را تشکیل داده‌ایم که این کمیته‌ها برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

عرب‌پور بیان کرد: با  توجه به اینکه در شرایط خاص کرونا قرار داریم و ضعیت استان هم در این زمینه خاص است،  مجلس و جشن با حضور جمعیت‌های زیادی را نخواهیم داشت زیرا ستاد کرونا برگزاری هر گونه جشن را ممنوع کرده است و جشن‌های محدودی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و برخی مساجد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: پنج کمیته در ستاد غدیر استان تشکیل شده شامل جمله کمیته تبلیغات با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته احسان، مواسات و کمک‌های مومنانه با مسئولیت کمیته امداد، کمیته فضای مجازی با مسئولیت قرارگاه معین و سراج، کمیته هیئت مردمی، کمیته بانوان بنیاد غدیر زیر نظر معاونت امور بانوان استانداری کرمان هستند.

عرب پورر خاطرنشان کرد:  با پشتیبانی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان و همکاری بنیاد شهید کتابی با عنوان «شهید سلیمانی، شهید ولایت» تدوین خواهد شد و این کتاب تا سالروز ولادت امام علی (ع) به پایان می‌رسد و رونمایی می‌شود.

وی ابراز داشت: شب عید غدیر در صورتی که ستاد کرونا استان اجازه دهد به‌صورت محدود و با رعایت اصول بهداشتی در گلزار شهدا با همکاری مهدیه صاحب‌الزمان (عج) مراسمی برگزار و به‌صورت مستقیم پخش خواهد شد.

مدیر اجرایی ستاد غدیر استان کرمان اظهار کرد: از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت می‌توان به  تبلیغات میدانی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری و اصناف، رژه موتوری، تهیه کلیپ و موشن گرافیک در زمینه غدیر، پاسخ به شبهات، تهیه و تولید محتوا با همکاری حوزه‌های علمیه در فضای مجازی  به‌ویژه واحد خواهران و فعالان فضای مجازی اشاره کرد.

عرب‌پور یادآور شد: سال گذشته در روز عید غدیر ۵۰ هزار پرس غذا در سطح شهرستان کرمان توزیع شد و امسال نیز با رعایت اصول بهداشتی این کار را انجام می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه بیان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به‌ویژه زندانیانی که اهل تسنن هستند در دهه امامت و ولایت انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی ستاد غدیر استان کرمان متذکر شد: به‌دلیل شیوع کرونا بازسازی واقعه غدیر مانند سال‌های گذشته اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام/80018/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول