اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ریل‌گذاری مجلس برای هدایت نقدینگی به بخش مولد

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: مجلس یازدهم برنامه دارد با وضع قوانین کاربردی حجم عظیمی از نقدینگی را به بخش تولید هدایت کند و بخش غیرمولد را پرهزینه کند.

ریل‌گذاری مجلس برای هدایت نقدینگی به بخش مولد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه ظهر امروز در جمع مدیران بانک‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: باید خروجی این جلسات ملموس باشد و تصمیماتی گرفته شود که در نهایت باری از دوش مردم برداشته شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: به خصوص در این شرایط کرونایی که در ماه‌های گذشته ضربه‌هایی به اقتصاد کشور وارد کرده است و شرایط اقتصادی نامناسبی برای مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آسیب تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه مردم، توضیح داد: اضاف بر تحریم کرونا هم خساراتی را وارد کرده به طوری که در همین چند ماه گذشته یک و نیم میلیون نفر به تعداد کارگران در سطح کشور اضاف شده و مشاغل خرد آسیب جدی دیدند.

راستینه با اشاره فشار اقتصادی که بر مردم وارد شده است، تصریح کرد: البته مردم در طول انقلاب نشان دادند تاب آوریشان افزایش یافته و بزرگوارانه شرایط موجود را تحمل می‌کنند و مردم به خوبی می‌دانند که شرایط اقتصادی موجود مختص چهارمحال و بختیاری نیست و بیشتر کشورهای دنیا امروز گرفتار مسایل اقتصادی هستند.

وی با اشاره به مبلغ بدهی دولت به بانک‌ها و اضاف شدن روزانه یک هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور، تبیین کرد: همه این شرایط نشان می‌دهد حال اقتصاد خوب نیست و باید در چنین جلساتی هم افزایی روی راه حل برون رفت از مشکلات و اتحاد برای تحول در اقتصاد تمرکز کنیم.

راستینه ادامه داد: مجلس یازدهم برنامه دارد با وضع قوانین کاربردی حجم عظیمی از نقدینگی را به بخش تولید هدایت کند و طبیعتا بخش غیرمولد را پرهزینه کنیم تا سرمایه داران به این بخش هدایت نشوند و این نیازمند یک همدلی بین همه ارکان است.

نماینده مجلس خطاب به استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: چرا امروز سرمایه‌داران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در استان ندارند؟ امروز در هفشجان 1200 شرکت ثبت شده که 300 مورد آن بزرگ و فعال هستند، برخی‌شان در تهران و بخش زیادی در اصفهان فعال هستند اما این افراد تمایلی برای حضور در چهارمحال و بختیاری ندارند و علت آن هم نبود زیرساخت‌های مناسب است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول