اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حرف تا عمل دولت در خصوص کنترل افزایش 20 درصدی اجاره‌بها/ مصوبه‌ای برای مشاوران املاک ارسال نشده است

رئیس صنف مشاوران املاک لرستان گفت: کرایه‌ها نسبت به سال گذشته بین 70 تا 100 درصد در استان افزایش داشته این در حالی است که بر اساس صحبت‌های مسئولین این نرخ باید بین 15 تا 20 درصد باشد اما برای اجرای آن تا به امروز مصوبه یا ابلاغیه‌ای توسط دولت برای مشاوران املاک صادر نشده است.

حرف تا عمل دولت در خصوص کنترل افزایش 20 درصدی اجاره‌بها/ مصوبه‌ای برای مشاوران املاک ارسال نشده است

اردشیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: امسال با توجه به تورم کشور شاهد افزایش بیش از اندازه در نرخ کرایه‌ها و فروش مسکن در لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط کرایه‌ها نسبت به سال گذشته بین 70 تا 100 درصد رشد داشته‌اند، افزود: علت اصلی افزایش نرخ کرایه گرانی بیش از اندازه قیمت واحدهای مسکونی در کشور و لرستان است.

رئیس صنف مشاوران املاک لرستان بیان کرد: بر اساس گفته‌های مسئولان دولت بایستی نرخ اجاره بها در شهرهای استان نسبت به سال گذشته بین 15 تا 20 درصد افزایش داشته باشد اما تا به امروز در این زمینه مصوبه یا ابلاغیه‌ای به دست مشاوران املاک لرستانی نرسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه نرخ اجاره بها توسط صاحبان ملک تعیین می‌شود، تصریح کرد: برای اینکه در بنگاه‌ها قراردادهایی با بیش از 20 درصد افزایش قیمت منعقد نشود بایستی دولت به وزارت صمت این قانون را ارجاع کرده و آن‌ها نیز این موضوع را به مشاوران املاک ابلاغ کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ابلاغ این قانون اکثریت  مشاوران املاک لرستانی آن را رعایت خواهند کرد زیرا خود ما نیز معتقدیم که این حجم از افزایش کرایه بها غیر منطقی است.

انتهای پیام/85020/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول