اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یزد جزء پنج قدرت برتر برند گردشگری ایران

یزد، اردبیل، شیراز، کرمان و همدان به عنوان پرقدرت‌ترین برند‌های گردشگری ایران معرفی شدند.

یزد جزء پنج قدرت برتر برند گردشگری ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بر اساس اعلام معاون گردشگری کشور شهر‌های اردبیل، یزد، کرمان، همدان و شیراز بعنوان شهر‌های گردشگر برای نخستین بار انتخاب شدند.

هما خورشیدی افزود: شهر‌ها از حیث قدرت برند گردشگری، تجربه و ادراک گردشگران، نگرش جامعه محلی به توسعه گردشگری و ... مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفته و ظرفیت‌های متمایز گردشگری شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور بصورت تخصصی شناسایی و در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهند شد.
خورشیدی گفت : در مرحله اول ارزیابی شهر‌های گردشگری پنج شهر بعنوان شهر گردشگر انتخاب شده اند و این ارزیابی برای کلیه استان‌ها انجام خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: طرح ارزیابی شهر‌ها بعنوان شهر گردشگر و رتبه بندی آن‌ها بصورت دوره ای، اطلاعات جامعی را برای جهت دهی به تصمیمات ادارات کل و مدیران شهری خواهد داد تا براساس آن اقدامات توسعه‌ای و ترویجی از منظر گردشگری را پیش ببرند. 

خورشیدی گفت :  این طرح بصورت کاملا علمی بوده و با کمترین هزینه، توجه مدیران و مسئولین هر شهر را به سمت توسعه گردشگری سوق خواهد داد. 

وی افزود : براساس ارزیابی صورت گرفته برای هر شهر و رتبه بندی مربوطه، مشکلات هر شهر در زمینه توسعه گردشگری نیز مشخص می‌شود تا برای رفع آن‌ها اقدام شود.

بدلیل اجرایی بودن کار و ضرورت ارتقای سطح توانمندی مقاصد گردشگری استان‌ها و لزوم همراهی مدیران و نهاد‌های متولی، شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بعنوان مجری طرح در سطح کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول