اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اصلاح قانون انتخابات با رعایت حقوق مردم انجام می‌شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در هر سه حوزه انتخاباتی، یعنی ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا باید اصلاحاتی با نگرش کوتاه‌مدت انجام شود به نحوی که اصلاحات قابل اجرا در انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

اصلاح قانون انتخابات با رعایت حقوق مردم انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی با اشاره به اینکه اصلاح قانون انتخابات یکی از اولویت کمیسیون امور داخلی و شوراهاست، اظهار داشت: در کمیسیون دو کارگروه برای اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا و قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس تشکیل شده است، علاوه بر این اقدام از سوی دولت لایحه قانون جامعه انتخابات به مجلس ارسال شده که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دوره دهم مجلس کار مفصلی در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، شورای نگهبان به برخی از مصوبات ایراد گرفته و برخی تائید نهایی شد، از این‌رو باید مصوبات ابتر مجدد بررسی، اصلاح و برای تصویب به صحن ارسال شود.

وی با تاکید بر اینکه برای اصلاح قانون انتخابات باید تمام اقدامات تجمیع شود، یادآور شد: در هر سه حوزه انتخاباتی، یعنی ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا باید اصلاحاتی با نگرش کوتاه‌مدت انجام شود به نحوی که اصلاحات قابل اجرا در انتخابات 1400 باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این اصلاحات باید بیشتر ناظر بر حقوق مردم باشد و از سوی دیگر به نحوی اعمال شود که حقی از انتخاب‌شونده ضایع نشود، همچنین کسانی به عنوان نماینده مردم در مجلس و شوراهای شهر و روستا راه پیدا کنند که استحقاق مسوولیت‌ها را داشته باشند.

علیرضا بیگی تاکید کرد: در حوزه‌های ارزیابی و تعیین صلاحیت و همین طور نظارت بر اجرای انتخابات باید تقسیم‌بندی شده اصلاحاتی انجام دهیم که بتواند ضامن حفظ حقوق مردم باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: در موضوع انتخابات شوراهای شهر و روستا باید به اصالت احزاب توجه شود و بر این مبنا انتخابات را به‌صورت تناسبی برگزار کنیم به نحوی که همه آحاد مردم از هر سلیقه فکری و هر گفتمانی احساس‌ کنند از جانب آنها در شورای شهر و روستا نمایندگانی دارند که اراده آنها را جاری خواهد کرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول