اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می شود

استاندار ایلام، گفت: برنامه‌های روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و اصحاب رسانه می‌توانند نقش بی‌بدیل خود را در این مسیر ارزشمند به نمایش بگذارند.

روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز قاسم سلیمانی‌دشتکی در سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که با موضوع چهل سالگی دفاع مقدس برگزار شد، گفت: اهمیت ایثار و شهادت در ایلام به عنوان پیش قراول در این عرصه همیشه از جایگاه ویژه و با اهمیتی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال جنگ تحمیلی عملا فرصتی برای کار عمرانی در استان نبوده و این دیار از توسعه بازمانده است، افزود: در این زمینه بایست همه ما ایثارگری بی‌نظیر مردم ایلام را سر لوحه کار خودمان قرار دهیم، البته به عنوان خدمتگزار هرجا رفته‌ام صدای مظلومیت ایلام رسانده‌ام و همواره گفته‌ام که همه کشور مدیون این مردمان است.

استاندار ایلام، گفت: ایلام تربت پاک شهیدان است، سرزمینی که با ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۷ آزاده تاریخ جاودانه‌ای در حوزه ایثارگری از خود برجای گذاشته است؛ تعداد کم آزادگان استان نشان از دلاوری و سلحشوری و شهادت طلبی مردم ایلام است؛ آن‌ها تا پای جان از کشور دفاع کردند و هرگز تسلیم دشمن نشدند.

نمره قبولی مردم ایلام در 8 سال جنگ تحمیلی

وی در ادامه گفت: شاخصه مهم و ارزشمند دیگر ایلامیان در دوران دفاع مقدس به عدم مهاجرت آنان در این برهه حساس برمی‌گردد، با آنکه این منطقه شبانه روز زیر آتش دشمن بود نه تنها مهاجرت نکردند بلکه تمام قد در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و الحق مردم ایلام در ۸ سال جنگ تحمیلی در آزمون بزرگ مرز داری و مرزبانی نمره قبولی گرفتند. 

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به این مهم که دوران دفاع مقدس تاریخ گران بهایی برای نسل‌های جامعه ایران اسلامی است، تاکید کرد: علی‌رغم شرایط سخت مالی، محدودیت‌ها را برای اجرای کارهای فرهنگی در حوزه ایثارگری برداشته‌ایم و در این راستا به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم که این امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اختصاص اعتبار در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را هزینه ندانست و گفت:  توجه به فرهنگ ایثارگری به نوعی سرمایه گذاری در راستای پاسداشت و حفط ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

اختصاص 8 میلیارد ریال برای ساخت یادمان شرهانی

استاندار ایلام در ادامه از اختصاص ۸ میلیارد ریال برای ساخت یادمان شرهانی خبر داد و گفت: اگر شرایط کرونایی نبود کنگره بزرگ شهدا را در استان برگزار می‌کردیم اما در این بازه زمانی فرصتی برای ایجاد زیرساخت‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس چون یادمان‌های شرهانی، قلاویزان، کوشک و... است.

وی در ادامه از تشکیل ستاد ۴۰ سالگی دفاع مقدس‌ در استان خبر داد و گفت: باید دید اگر وضعیت و شرایط کرونا بهتر شد می‌توانیم یک برنامه درخور و شایسته در پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان برگزار کنیم در غیر اینصورت از طریق فضای مجازی و صدا و سیما نسبت به این مهم پرداخته خواهد شد.

سلیمانی‌دشتکی در آستانه روز خبرنگار گفت: در این راستا برنامه‌های روز خبرنگار با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و اصحاب رسانه می‌توانند نقش بی‌بدیل خود را در این مسیر ارزشمند به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول