اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آزادسازی یک هزار و 300 مترمربع از محدوده قیدار نبی (ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آزادسازی یک هزار و 300 متر مربع از محدوده قیدار نبی (ع) خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح جامع این مکان مقدس انجام شده است.

آزادسازی یک هزار و 300 مترمربع از محدوده قیدار نبی (ع)

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از آزادسازی یک هزار و 300 متر مربع از محدوده قیدار نبی (ع) خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح جامع این مکان مقدس انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه 3.7 هکتار محدوده طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) در نظر گرفته شده که بخشی از آن آزادسازی شده است، تصریح کرد: البته آزادسازی کل محدوده اعلامی اعتبار زیادی نیاز دارد، به همین خاطر این طرح را به صورت فاز به فاز اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حدود 10 فاز برای اجرای طرح جامع قیدار نبی (ع) در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: هم اکنون در حال اجرای فاز نخست از این طرح توسعه هستیم.

کرمی از آزادسازی یک هزار و 300 متر مربع از این محدوده طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: در این راستا یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین طبق جلسه با میراث فرهنگی نیز برای اجرای طرح جامع قیدار نبی موافقت شده است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای همین طرح جامع، اجرای سرویس‌های بهداشتی حرم قیدار نبی از طرف میراث فرهنگی ابلاغ شده است، اضافه کرد: در همین راستا کار ساخت این سرویس‌ها آغاز می‌شود.

کرمی طرح توسعه قیدار نبی(ع) را یک طرح جامع عنوان کرد و گفت:  نیازمندی‌های 50 سال آینده در طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در این طرح احداث شبستان‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهد کودک و مصلی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، بقعه قیدار نبی مربوط به سده ۷ و ۸ ه.ق است و در خدابنده، مرکز شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۱۷ با شماره ثبت ۳۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قیدار نبی یا قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم بنا به شواهد بحارالانوار جد سی‌ام پیامبر اسلام و به نقل تاریخ یعقوبی اسماعیل نبی دوازده پسر داشته که قیدار بزرگترین پسر او و پس از او جانشین پدر و پیامبری را به عهده داشته است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول