اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعطیلی همه تورهای گردشگری در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: طی این مدت آمار مسافران بسیار کاهش یافته و طی سه ماهه نخست امسال درصد اشغال اماکن اقامتی فقط 3 درصد و در تیرماه نیز 11 درصد بوده است.

تعطیلی همه تورهای گردشگری در زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا مراکز فعال زیر نظر میراث فرهنگی استان زنجان ضرر بسیاری متحمل شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از کاهش اقامت در هتل‌ها و اماکن اقامتی استان خبر داد و گفت: در واقع طی این مدت آمار مسافران بسیار کاهش یافته و طی سه ماهه نخست امسال درصد اشغال اماکن اقامتی فقط 3 درصد و در تیرماه نیز 11 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل درصد اشغال و ظرفیت اقامت استان بالای 60 درصد بود، اضافه کرد:  به علت شیوع کرونا و نبود مسافر این آمار امسال کاهش چشمگیری کرده است.

ارجمند تعطیلی تورهای گردشگری را نیز از دیگر موضوعات موثر در کاهش اقامت در استان اعلام کرد و گفت: البته تعطیلی تورهای گردشگری نیز به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه تاکنون برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در استان ممنوع بوده است، تصریح کرد: از چند روز قبل نیز تعطیلی موزه‌ها تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی به دنبال تخمین ضرر و زیان وارده از محل کرونا به واحدها زیرمجموعه است، تصریح کرد: احصای خسارت وارده ناشی از کرونا در بخش‌های مختلف در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت گفت: امحال اجاره‌ها، کمک‌‎های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری از جمله این حمایت‌هاست و البته طی چند روز آینده از طریق سامانه «کارا» از سوی وزارت تعاون ثبت‌نام وام‌های کم‌بهره به صنایع گردشگری است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول