اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بیمارستان جاجرم به «سی‌تی‌اسکن» مجهز می‌شود / ارتقا تجهیزات ادامه داد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از تجهیز بیمارستان شهرستان جاجرم به دستگاه «سی تی اسکن» طی روزهای آینده خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده ۲ دستگاه دیگر و همچنین برخی تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌های استان به‌زودی تأمین می‌شود.

بیمارستان جاجرم به «سی‌تی‌اسکن» مجهز می‌شود / ارتقا تجهیزات ادامه داد

سید محمد پاکمهر در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به روش‌های تشخیص بیماری کرونا در افراد مبتلا اظهار کرد: چند روش اصلی برای تشخیص بیماری کرونا وجود دارد که علاوه بر نمونه‌گیری‌های خونی، تست‌های PCR و سی تی اسکن از ریه فرد مشکوک ازجمله این روش‌ها برای تشخیص است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از قطعی‌ترین روش‌های تشخیص بیماری کرونا استفاده از روش سی تی اسکن ریه فرد مشکوک است، ادامه داد: ازجمله کمبودهای مهم در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خراسان شمالی کمبود شدید این دستگاه است که متاسفانه تاکنون تمام افراد مشکوک به کرونا و حتی بیماری‌های دیگر در این زمینه برای تشخیص به شهرستان‌های بجنورد و شیروان اعزام می‌شدند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی تشخیص  سریع و به هنگام بیماری را عاملی مهم در راستای جلوگیری از پیشروی گسترده کرونا بیان کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و همچنین فقر استان خراسان شمالی در زیرساخت‌ها و بسترهای درمانی و پزشکی به نسبت کشور، با تلاش‌های انجام‌شده 3 دستگاه سی تی اسکن از سوی وزارت بهداشت به خراسان شمالی اختصاص یافت.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: نخستین محموله این دستگاه برای استان خراسان شمالی طی این هفته در بیمارستان جوادالائمه جاجرم مستقر می‌شود.

وی با اشاره به پوشش بیمارستان شهرستان جاجرم برای بیماران این شهرستان و شهرستان گرمه افزود: بر اساس اولویت‌گذاری انجام‌شده دومین و سومین دستگاه سی تی اسکن نیز طی دو ماه آینده در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی و قابل‌استفاده برای مردم می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، رازوجرگلان، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم در انتها بااشاره به کمبودهای اساسی درمانی در استان گفت: طی رایزنی‌های انجام‌شده، برخی دیگر از تجهیزات موردنیاز در بخش‌های حیاتی بیمارستان‌های استان نیز تأمین خواهد شد.

استان خراسان شمالی با جمعیتی قریب به یک میلیون نفر در شمال شرق کشور و در مجاورت با کشور ترکمنستان قرار دارد که محرومیت های فراوانی در حوزه بهداشت و درمان در این استان وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول